Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Fokhagymakrémleves

2009.01.10. 05:00 Bombadil Toma

Nemrég, Lorien posztját olvasva jöttem rá, hogy milyen régen készítettem már fokhagymakrémlevest. Pedig ez az egyik kedvencem! El is határoztam, hogy minél előbb főzök magamnak… Aztán addig húztam-halasztottam a dolgot, míg végül a karácsonyi menü része lett.
A jó fokhagymakrémleves két titka közül az egyik, hogy főzzünk egy kifogástalan alaplevet. Tulajdonképpen mindegy, milyet, lehet az csirke-, vagy zöldségalaplé is, a lényeg, hogy ne leveskockából készítsük. Az alaplé – ahogy neve is mutatja – mindennek az alapja, bármilyen ételt is készítsünk, s ha az alap nem megfelelő, akkor az egész leves, mártás vagy rizottó stb. nem sokat ér.
A másik a jó minőségű, egészséges, magyar fokhagyma. Aki olyan szerencsés, hogy saját termesztésű fokhagymát használhat, az a lehető legjobb alapanyagot használja.

 

Hozzávalók (6 személyre):
 
·        6 fej fokhagyma
·        1 póréhagyma vagy vöröshagyma
·        1 db burgonya
·        1,5 liter csirkealaplé („vega verzióban” zöldségalaplé)
·        2 dl tejszín
·        4 dkg ghí vagy vaj
·        só, bors, szerecsendió
·        étkezési keményítő
·        3 db ciabatta zsemle (esetleg sima zsemle)
·        petrezselyem vagy snidling a díszítéshez
 
 
Előkészületek:
 
Ezután a fokhagymafejek felső negyedét levágom, egy tepsibe állítom őket, és olívaolajjal bőségesen meglocsolom, hogy becsorogjon a gerezdek közé is. Megszórom durva tengeri sóval, lefedem alufóliával, és a 180 fokra előmelegített sütőben egy órát sütöm.
A póréhagymát alaposan megtisztítom, apróra vágom.
A krumplit meghámozom és kis kockákra vágom.
 
Elkészítés:
 
A sült fokhagymát kinyomkodom a héjából, és félreteszem.
Egy lábasban egy evőkanálnyi ghít/vajat melegítek, amire rászórom a felaprított póréhagymát, majd üvegesre dinsztelem. Hozzáadom a fokhagymát (aki erősebb, markánsabb fokhagymaízt szeretne, pár gerezd nyers fokhagymát is nyomhat hozzá), sózom-borsozom, és felöntöm az alaplével. Beledobom a kockákra vágott burgonyát is, egy fél szerecsendiót reszelek bele, és közepesnél alacsonyabb fokozaton 30 percig főzöm, míg a burgonya teljesen meg nem puhul.
Félrehúzom a lábast, és simára turmixolom a levest.
Egy másik edénybe átszűröm az egészet, a sűrűjét is átpasszírozva a szűrőn. Az így kapott sima levest újra megmelegítem. Két deci tejszínt öntök hozzá, és felforralom.
Egy evőkanálnyi keményítőt simára keverek egy-másfél deci vízzel, és fokozatosan a leveshez adagolva belőle, a kellő sűrűségűre behúzom, besűrítem. Megkóstolom, ha kell, utánafűszerezek, és még egyszer utoljára felforralom.
Tálalásig melegen tartva, félreteszem.
 
Néhány ciabatta zsemlét, felszeletelek, a szeletek héját levágom, a belüket kockára vágom. Egy kevés vajon aranybarnára pirítom őket.
Néhányat szeletben pirítok meg, majd friss, fűszeres kecskesajttal megkenem.
 
 
Tippek, tálalás:
 
Tálaláskor a leveshez adhattunk frissen sült croutont (pirított zsemlekockát) vagy fűszeres kecskesajttal megkent crostinit – ízlés szerint. A levest hintsük meg apróra vágott snidlinggel vagy petrezselyemmel.
A kész leves jól lefedve, két napig is eláll a hűtőben, de természetesen frissen a legjobb.
Azt gondolom, a fokhagyma kedvelőinek nem kell magyaráznom, milyen finom ez a leves. A sült fokhagyma édes, szinte diós aromája, jellegzetes, karakteres, mégis enyhe fokhagymaíze határozza a leves zamatát, amit a tejszín még bársonyosabbá tesz. Mindez a ropogós croutonokkal és a snidling (vagy petrezselyem) friss üde zöldfűszeres aromájával feldobva… Telitalálatnak bizonyult hozzá a francia chardonnay (Ribeapierre). A száraz, kissé testes fehérbor finom savai szépen simultak a fokhagymás krémleves ízeihez, illatához.
 
Elkészítési idő: 1 óra 30 perc
Költségek: összesen kb. 1200 Ft
Bor: 862 Ft – Ribeaupierre chardonnay (Metro)

 

További recepteket az alábbi oldalon találsz:

Részletek egy soha el nem készülő szakácskönyvből…

119 komment

Címkék: leves gasztro vega recept toma

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.10. 13:28:52

@Nadine: Erre nem is gondoltam. Hogy engem is lehet szeretni. Most kifaggatom a családtagjaimat.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.10. 13:34:44

Eredmény: 2 db "nem tudom". Ebből az egyik válaszadó azért négy konkrétumot meg bírt nevezni. Ezek szerint: "Mert vicces vagy, okos, jól főzöl és még talán mert gondoskodó is vagy."
Ilyenekre pont nem gondoltam.
A gondoskodó szerintem nagyon enyhe kifejezés. Én önfeláldozó vagyok :D

Nadine, köszi. Ha sütne a Nap, azt írhatnám, hogy kisütött a Nap. Így nem írhatom, de máris jobb a hangulatom.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.10. 13:34:51

@fiam: :DDD Látod, milyen tibor tudsz lenni, Fiam:)))

Azért megnyugtatok mindenkit, hogy még oda sem értem a karácsonyfámhoz. Galád módon szembejött velem egy doboz.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.10. 13:42:42

@Nadine: Látom. Most megyek és a megjavított varrógépemmel varrok egy jót. Az volt a hibája, hogy a bobin vagy bobbin kezelését nem tanultam meg :)
A másik gépem betegebb. Nem tudom, mikor engedi haza a varrógépdoktorbácsi.
A karácsonyfát már leszedtük. A lakásdíszeket nem cseréltük még le. De valamikor az is meglesz.
Neoex épp műti magát. Bepurhabozta a vízvezeték földfelszíni részét és a két kezét. Most kapargat és szentségel. Lehet, hogy ezért nem tudta megmondani, miért is szeret.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.10. 13:51:36

:))) Varrogass csak, én meg festegetek. Aztán vmikor a fa is sorra kerül. De hogy az ebédemmel mi lesz???

maybach 2009.01.10. 14:25:11

Fiam!
Szerintem a válaszok közül kifelejtették, hogy jókor közvélemény kutatsz.

Mi is ma búcsúztunk a fánktól.
Pedig még nem is kopaszodott szegényke.
Brokkoli krémleves pazar lett.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.10. 15:01:17

@maybach: Akkor leszel szíves fénypostázni nekem egy adagot, mert egyrész imádom, másrészt a jó ég tudja, mikor lesz a kajámból valami. De legalább már elkezdtem:) Ellentétben a faleszedéssel... Hatékonyságból megint beírhatok egy karót magamnak:)))

Zuzuka 2009.01.10. 15:08:01

látom mindenki hasznosan tölti a délutánt.
nagyon helyes:)
én végeztem a takarítással, és nekiálltam a hazahozott melónak. brrrr - nem öröm!

maybach 2009.01.10. 15:17:31

Nadine!
Elküldtem.
Ha nem ér oda, akkor csak a Posta lehet a hunyó.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.10. 15:49:58

@maybach: Köszi, már szédelgek az éhségtől...

És mint minden évben - bár összetörik néhány karácsonyfadísz -, most sem férnek el a díszek az eddigi dobozaikban. Hogy van ez? Híznak? Nem értem.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.10. 16:46:31

Na, elkészült a kajám, és leszedtem a fát. Az összes díszt nem tudtam elpakolni, de a 80 százalékát igen, a többit ünnepélyesen elnapolom. Uff! Most pedig letesztelem, mit műveltem rakott karfiol néven.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.10. 17:25:16

Hát, lehet, hogy ezt mások nem rakott karfiolnak hívnák, mindenesetre a legszerényebben fogalmazva is ISTENI LETT!!! Vagy én voltam nagyon éhes:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.10. 17:58:41

@maybach: Rosszkor voltam rossz helyen, valószínű.

Varrás közben volt időm kielemezgetni, hogy miért is szeretnek.

"Vicces vagy" - ez lefordítva annyit tesz, hogy "Jól hallottam, mosogatnom kéne?"
"Okos vagy" - ez kb. azt jelenti, hogy "Könyörgöm keresd ki a fogalmakat a könyvemből, mert én Gáborozok, nem érek rá humánetológiával foglalkozni."
"Jól főzöl" - "Hozd a szendvicsemet légyszi az ágyba, meg még teát is főzz; teljesen kimerít a tanulás, főleg a humánetológia."
A gondoskodóról már írtam.
Zenét kéne hallgatnom, hogy ne halljam a saját gondolataimat.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.10. 18:56:15

Nagyon-nagyon szeretnék valami finom kis édességet enni most. Hátha elvinné ezt a fránya fejfájást, ami kitört rajtam. Lehet, hogy hidegfront van?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.01.10. 20:52:04

Front az mindig van. Szívesen küldenék valami finomságot - bár nem érzem magamat valami "Arthúúúr!"-osan.
Kókuszos megfelel?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.10. 21:09:29

Kösz, Mormogi, már semmi sem felel meg, késő van... Egyébként ettem egy kis lekváros nem tudommit, nem javított a fejfájásomon. Inkább kikapcsolok, már a búgás is idegesít. Jó éjt!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.01.10. 21:25:59

Szép álmokat, meleg szobát reggelre. Vidám ébredést.

És ugyanezt kívánnám Fáraólány-Fiamnak is :-)

És remélem, reggel Spájdernecc Nagyuram mondja majd a köszöntőt...

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.01.10. 22:29:43

fiam, neked kéne pár szabadnap:D

Mindenkinek sok puszi, akkor én most lelépek, de nagyon remélem, hogy lesz net, és akkor csak félig.:D

Majd rakok fel szép fotókat, ha megjöttünk:)

Drukkoljatok, hogy ne fázzak meg, úgy jövünk haza, hogy rögötn rongyolunk is a soros nagy UH-ra, nem akarom, hogy leszúrjanak:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.10. 22:38:53

@nyuszómuszó: Nem lesz semmi baj, meglátod! Csak vigyázz magadra :D
Pihenj, ne húzd fel magad semmin és egyél-igyál finomakat!

@Mormogi Papa: Köszönöm, Mormogi Papa. Ha jelentkezel, az mindig segít jobb kedvre derülnöm :)

@Nadine: Nagyon sajnálom, hogy fáj a fejed. Pozitív energiát küldök Neked :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.11. 09:08:49

@fiam: Már nem fáj:)

Jó reggelt. Nyuszó, lazulj csak!:)

Zuzuka 2009.01.11. 09:18:32

jóregg!

@Nadine: örülök:)

itt tartja magát a hideg és a hó, aminek a pozitív oldalát próbálom kihasználni.
szánkózástól lehet izomláz?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.11. 09:30:11

Jó reggelt!

Örömömre szolgál, hogy a pozitív töltések elérnek oda, ahova szánjuk őket :D

Képzeljétek!
Felfedeztem, hogy valaha tudtam kötni. Találtam pár gombolyag fonalat meg kötőtűt. Gondoltam, kipróbálom, megy-e még. Azt elfelejtettem, hogy méretezésben sosem voltam jó. Így annyi szemet vettem föl magamnak egy mellényháthoz, hogy a huszadik sor után felbonthattam az egészet. Pont olyan szélesre sikeredett, mint a franciaágy kétharmada :D Úgy örültem, hogy még nem vagyok ennyire teltkarcsú!
Gyorsan olvastam egy kicsit, hogy legyen erőm újrakezdeni a kötögetést. Végül éjjel kettő után elaludtam. Fél négykor ébredtem, kezemben kötőtűvel. Most már biztos, hogyha álmos vagyok, el tudok aludni. Arra emlékszem, hogy azon filóztam, mitől művészi valami és, hogy az emberekben mitől alakult ki az a képesség, hogy ösztönösen megérzi: ez most nagyszerű vagy soso vagy jesszus. Fejben írtam is egy posztot.
Tehát ezentúl a napirendem a következő: délutánig élem a rendes háziasszonyok sanyarú életét. Délután kezdek kivirágozni. Kicsit nem fejben írok. Az audenciára bejelentkezett családtagokat fogadom, illetve időpontot adok a velük való foglalkozásra. Estig varrok. Éjfélig gyöngyöt fűzök. Utána olvasás, majd kötögetés, miközben gondolkodom és fejben írok. Kifőzdézés meg netkalózkodás, Apu, exanyós stb. még belefér a napba. Reggel méltatlankodom, hogy milyen korán van és, hogy milyen rövid egy nap.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.11. 09:35:58

@Zuzuka: Persze, hogy lehet. Kicsit irigylem a havadat, itt ezen a télen még egyszer sem esett. Néha szitált valami fehér, de nem maradt meg, hiába van ilyen állati hideg.

Fiam, nem akarom csökkenteni az érdemedet, de a fejfájás megszüntetéséhez legtöbb köze a Quarelin-árnika kombónak volt:) Cserébe azt álmodtam, hogy Kennyék telkére beszökött három ló, és lerágta a nádfonatot a kerítésemről. De csutkára.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.11. 09:39:38

@Zuzuka: Itt még nem esett. Csillagoknak hűlt helyük?

@Nadine: A gyógyszer azért használt, mert szuggeráltam, hogy használjon.
At álmod érdekes. De megfejtettem a jelentését.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.11. 09:46:09

Megyek sanyarúskodni, mert máskülönben nem lesz ebéd és akkor még sanyarúbb lesz az életem.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.11. 09:55:34

@fiam: Azt is tedd hozzá, hogy amikor megpróbáltam elzavarni őket, az egyik ló egy szögbelövő pisztollyal rám lőtt.

Zuzuka 2009.01.11. 10:16:12

@fiam: a csillagokra keresztet vethetünk.
érdeklődtem a postán, de csak az ajánlott küldemény követhető... valaki más karácsonyfáját díszítették:( legyen vele boldog, ha fel merte tenni a lopós kezével!
sajnálom, mert rengeteget dolgoztál vele, és hiányzott az ünnephez, majd legközelebb okosabban küldözgetünk!

nem bírnám ki ilyen kevés alvással, nekem 8-10 óra szükséges a feltöltődéshez... és nagyon ritkán álmodom, szögbelövős lóval meg főleg nem:)

Zuzuka 2009.01.11. 10:21:09

milyen színű volt a paci?
az álmoskönyv szerint nem mindegy

maybach 2009.01.11. 11:00:03

Jó reggelt kívánok!
Itt sincs hó, csak hideg meg por.

Nadine!
Ez igen. Már forgatókönyveket is álmodsz a sorozatokhoz.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.11. 11:04:02

@Zuzuka: Barna. Egyébként gyönyörű lovak voltak, és nagyon bosszantott is, hogy imádom őket, és mégis el kell zavarnom innen...

@maybach: Csak azt nem tudom, hogy a lovak melyik maffiózós sztoriba illeszthetők be...:)

maybach 2009.01.11. 11:05:26

Nem kell beilleszteni. Új sorozat. Védesd le!
Stholl Buci lehetne a lövöldözős ló.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.11. 11:20:20

@maybach: :DDD Őt inkább nem kérném, hagyom táncikálni...

Zuzuka 2009.01.11. 11:21:43

"barna ló: jegyez állandó örömet"
jó kezdet egy sorozathoz, lehet értelmezni...

megyünk hózni:) mert gyönyörűen süt a Nap!

2009.01.11. 11:26:32

sziasztok, de örülök nektek! tegnap kidolgoztam egész délelőtt hajtottam, hogy rendben legyen a lakás, erre jutalmul délutánra elment a net. hiányoztatok!

Zuzuka, a ló nem is érdekes Nadine álmában. engem a szögbelövő csigázott fel, az mit jelent? :)))

Zuzuka 2009.01.11. 11:32:45

@Jé: Te is hiányoztál!
a szegbelövőt nem ismerte Krúdy, deeee "szegbe ülni: tréfaság":)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.11. 11:33:58

@Zuzuka: Akkor is, ha rám lövöldözik?

@Jé: Nálam is érdekesen működött, több ízben 4 MB memória küzdött az elemekkel, nem tudom, miért, és a net LED-je is villogott a modemen, mint a bolondgomba...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.11. 11:36:44

@Zuzuka: Ezek szerint csupa öröm és kacagás vár rám ebben az évben:))) Mondjuk, most tényleg kuncogok:)))
És tovább szigetelem a bejárati ajtót, mert még mindig érzem, hogy húznak befelé a mínuszok.

2009.01.11. 11:44:49

@Nadine: nálunk kábelen jön a net, 7500 pénzért havonta. szerintem ennyiért ne legyenek kihagyások, mert... izé... irgumburgum. hát nem? és még egy nyamvadt lófejem se volt itthon! pfff...

én azt mondom, tovább kéne fejleszteni azt az álmoskönyvet. mert hát ugye fejlődik a világ. mi lesz, ha legközelebb más műszaki cuccal álmodik valamelyikünk, és nem tudjuk megfejteni?! :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.11. 12:03:56

@Jé: Nálam T-Online van 7900-ért... Amíg a kábelen jött, ahányszor hűlt az idő, volt net, nincs net, volt kábeltévé, nincs kábeltévé... Kérdeztem is tőlük, hogy Afrikában éltek-e, amikor a rendszert tervezték, mert Magyarországon bizony, nulla alá is eshet a hőmérséklet télen... Úgyhogy járkáltak is szerelni hetente kétszer. Aztán ahogy véget ért a hűségidő, azonnal átnyergeltünk, mert megelégeltük ezt a műszaki színvonalat.

2009.01.11. 12:19:22

itt valami noname helyi szolgáltató van, de már többször volt velük probléma. az a baj, hogy lenne upc, de az önkormányzat valamiért nem engedi, hogy felhozzák a kábeleket. a fene érti a politikát

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.11. 12:31:47

Nekem egyébként is homály ez az egész... Mindegy, nemsokára összevonatom a T betűs szolgáltatásokat, aztán csókolom! Állítólag az is jelent valami olcsóbbodást:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.01.11. 14:08:10

Olcsóbbodás? A T-Boyultaknál? Hát, az meglepne...
Nem akarok vészmadárkodni (nehogy félreverjenek) de kell ott legyen valahol valami apróbetű...
Én már akkor se hiszek nekik, mikor kérdeznek.
A cég meg a vűtársam is mesélhetnének... utóbbi például arról, hogy hiába lakik a naffaluba, ki kellett mennyen az egyetlen még meglévő irodájukba (mer teflonon semmit de semmit nem intéztek neki) és ez két járművel, átszállással JEGGYEL (mert nincsen bérlete, viszont az álmoskönyv szerint metrón bliccelni rossz kimenetelű főtárgyalást jelent) szóval alkalmanként ezres körül, az háromszor, hat-nyolcórás várdogálással egy olyan előtérben, ahol a két széket átengedték az idősebbeknek. Ő még csak félszázados... De muszály volt, mert ami állítólag nem kerül többe a régi díjcsomagnál (a digitáliszra áttérve) az hírtelen négyszerese lett...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.11. 14:35:14

@Mormogi Papa: Eddig külön volt a net, a kábeltévé és a telefonelőfizetés. Ha ezt a hármat egy szolgáltatásként rendeled meg, kedvezményt adnak. Nyilván megint alá kell írni 1-2 évet, de az nem gond. Megkérdeztem előtte telefonon, havi 1500 mínuszt jelent az összevonás.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.11. 14:52:32

Nincs itthon Nyuszómuszó, gyorsan főztem egy kis tojáslevest:) Közben azon kuncogtam, amiért ő nem eszi - hogy néz már ki?!!!:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.11. 16:17:43

Most ittam egy kávét nem éhgyomorra (éljen, elfogyott a bejgli!), és elkezdett pont úgy fájni a fejem, mint tegnap. Viszont tegnap nem ittam délután kávét. Akkor most mi a szösz van?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.11. 16:30:21

Fiam, nézted már a TeszVeszen a Kreativ hobbi könyvtárat? Tele van gyöngyökkel, csak én nem tudom, mi a jó ár, de ez annak tűnik...

Zuzuka 2009.01.11. 16:33:24

még mindig hidegfront van, nem bánnám ha melegedne kicsit a fejfájásod miatt!
ez a popsi-sí nagyon vidám dolog, nem lehet róla leesni, csak legurulni:) rájöttem, hogy a láb közötti kapaszkodás okozza az izomlázat, de rádolgoztam, mert így kell:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.11. 16:37:46

@Zuzuka: Ez a láb közötti kapaszkodás elgondolkodtatott kicsit, de aztán visszaemlékeztem, hogy is kell szánkózni:)

Zuzuka 2009.01.11. 17:23:37

ez a prüntyi nem nevezhető szánkónak, egy majdnem kerek vastag műanyag lap, aminek kis nyele van és azon egy kapaszkodó a lábad között. szóval majdnem a földön ülsz, de nagyon jól csúszik! több funkciós, mivel szükség esetén havat lehet vele lapátolni:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.01.11. 17:54:15

@Nadine: Bocsi, távol voltam...
A hűségnyilatkozat nem gond, mikor lakhelyváltoztatásban gondolkodol? Hmmm, belőlünk kivasaltattak negyvenezret egy követelésbeható káeftével úgy, hogy számos ajánlott levelet küldtünk, számtalan Emillel - ők meg nem adtak egyetlen értékelhető választ sem. Utoljára azt írtuk, ha semmiképpen nem veszik figyelembe, hogy nem is írtunk alá velük semmiféle szerződést (!!!), akkor tegyék lehetővé a részletfizetést. Erre jött a "válasz" a káeftétől, ami mindjárt többet követelt megspékelve azzal, ha nem fizetünk, emelkedik, majd jönnek foglalni...
Mormoginének elege lett és befizetett, hiába mondtam, hogy ezt igazán perelni kéne. Most már veszett fejsze. De már szerencsére semmi közöm hozzájuk - legalábbis kábelen. Nem mintha az új szolgáltatóban jobban bíznék. Indításnak közölték, ha elköltöznénk, és át akarnánk vinni a net-telefon kombót, az hetvenet kóstál - hogy miért??? Ja, nem átruházható a következő lakástulajdonosra.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.11. 17:57:41

Kellemes délutánt!!!

Nem tudom, mi van, de már reggel óta nagyon fáj a bal oldalam. Belül. Ott mi van vajon?

@Nadine: Még nem néztem. Majd megnézem, köszi. Szőnyeg is kéne exanyósomnak. De Neoex csak műszaki kütyüket tud nézegetni. Hadd nézze, úgysem vesz soha semmit :)

@Zuzuka: Zuzu, mindenki elnyeri méltó jutalmát. A csillaglopó postás is. Te is.

@Mormogi Papa: Már senkiben sem lehet megbízni. Néztem épp egy reklámújságot. Ízléses fotók vannak az élelmiszerekről. De már nincs semmihez sem gusztusom, mindig az ugrik be, hogy ezt vajon milyen mesterséges izéből készítik. Elvesztettem a bizalmamat, sajnos.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.11. 18:01:06

@Zuzuka: Nálunk semmi hó nincs. Azért jó lett volna egy icipici, csak az illúzió kedvéért. Milyen jó Neked, hogy csúszkálhatsz!!! Vigyázz azért magadra!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.01.11. 18:12:34

@fiam: Ha nincs hó, a jég is jó :-)
Bizonyság? Nézd meg a Kőkereszten az utolsó poszt - ott doszt.
Azt az oldalas-dolgot meg tessék komolyan venni, ha marad. (Remélem, nem.) Bár a doktorokban sem lehet mindig megbízni, de kénytelenek vagyunk vele - jobbat még nem találtak ki.

Illetve! Úgy rémlik, a régi Kínában a doktor csak addig kapott fizetséget, míg a páciense egészséges volt! Nem egy rossz eszme, akár ki is terjeszthetnénk: ha panaszunk van a szolgáltatóra (darabos a net, túlszámlázták a telefont, kevesebb az adó - vagy rossz a műsor ( :-) akkor bizony nem jár nekik píz :-)))

Zuzuka 2009.01.11. 18:16:34

én vigyázok! nem vagyok sérülékeny - kopogok erősen!
a máj jobb oldalon van, a hasnyálmirigy bal oldalon - nézesd meg feltétlenül ha nem múlik! de izomláz is lehet, bordaközi... vagy húzódás. nem vagyok eü-s, csak tippelek.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.11. 18:17:17

@Mormogi Papa: Majd mindenre rákérdezek, mielőtt szerződöm. Ez már mindig így megy. No bizalom, no pofára esés.

Én nem csúszkáltam (nincs is min), hanem egy igen kellemeset szundikáltam. Elvégre vasárnap van, vagy mi a szösz...

@Zuzuka: Láttam már ilyen eszközt, de én biztosan nem ülnék rá, mert többet nem lennék képes felkelni róla:) A szánkónak mégis csak van valami magassága, de ez a földön-hasva-csúszó-izé, ez nekem túl mélyen van.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.11. 18:24:55

@Mormogi Papa: Azt én sem értem, hogy ami nem jó, tehát nem kérném, azért miért fizessek? És még csak elnézést sem kérnek a rossz minőségű szolgáltatásért.
Legutóbb egy általam eddig kedvelt boltban jártunk úgy, hogy az előre felszeletelt felvágottak háromnegyed része rossz volt. Ráadásul a tetején az virított, amit kértünk, az alján más.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.01.11. 18:25:54

@Nadine: Ismeri a Szundi-Bundit? Az egy világszám - forgatom ki a régi filmszöveget. Tegnap én is alvagyógyulóst játszottam, mára jelentősen emelkedett a közérzetem.

De a tapasznyalat azt mutatja, hogy mikor az ember azt hiszi, már minden lehetséges dologra rákérdezett, akkor a bajnak max. 60 %-ra készült fel... de lehet, hogy csak 20-ra.
Például: ki gondolná, hogy a kétéves röghözkötés 25-26 hónapot is jelenthet? Mi így jártunk, mert az óriásoplakátokon (meg mindenhol) hírdetett ingyenes első hónap szerintük nem számít bele. Csakhogy ezt nem közlik mammutbetűkkel...
És ez csak a kezdet.

Zuzuka 2009.01.11. 18:29:37

@Nadine: jó ez, vicces ahogy feltápászkodunk, és nem is kell húzni fölfelé.

tud valaki egy becsületes, szolgáltatásnak megfelelő költségű céget? én is váltanék, mert a upc csomagom 4 és félezerrel lett több a tavalyinál.. hát ez túlzás, mivel semmi plusszt nem ad!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.11. 18:31:51

@Mormogi Papa: Nyugi, ki fogom készíteni végtelen kérdéseimmel az ügyfélszolgálatost. Ezt csak személyesen lehet intézni, majd szépen betelepszem, és addig fel nem állok, amíg minden lehetséges csapdát ki nem kerültem. Végső esetben nem kötök szerződést.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.01.11. 18:34:40

@Nadine: De csak akkor higyj neki, ha írásba adta...
Ahogyan az új (!) szolgáltatónk nyiloatkozta: a cég nem felelős az üzletkötők által elmondottakért...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.11. 18:35:03

@Zuzuka: Hozod rám a frászt. Utálok orvoshoz menni. Tegnap egy icipicit tornáztam. Meg éjjelre lejjeb veszem a fűtést, viszont még nem fekszem le. Lehet, hogy felfáztam?
Eddig volt étvágyam, most nincs, az igaz.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.01.11. 18:35:54

Ennek a blogmotornak van ám stílusa! Megtetszett neki ez a Lábaközi Kapaszkodós komment, fél órája azt mutatja utolsónak :-)))
Hol vagy, Pálcika???

Zuzuka 2009.01.11. 18:40:24

@fiam: jajj, dehogy akartam rád hozni! ha felfázásra gondolsz, a vese oldalt fáj, de hátul - na ebben profi vagyok:) 25 éve volt egy vesekövem, köménymag nagyságú - szerencsére hosszában távozott:))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.11. 18:43:02

@Zuzuka: nem a vesém. Bal oldalt és lejjebb a bordáktól, ott kábé, ahol csípőre-derékra teszed a kezed. Én is ott szoktam, amíg volt :) Tudom, hogy nem vagy doki, de most gyorsan nyugtass meg. Köszi.

Zuzuka 2009.01.11. 18:44:57

@Mormogi Papa: kiszuzunak nehezen ment az "r" kiejtése, és lábaközi táncokat mondott mindíg:) szegény apukám annyira nevetett rajta, és mindíg kérdezgette: milyen táncok kisunokám?:)))

aztán megtanulta és a szomszédokon gyakorolt: RRRRRózsika néni, RRRRRRRRózsi bácsi:) de ezt lehet, hogy mondtam már...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.01.11. 18:45:26

Akkor maradjunk abban, hogy kőr ász, káró ász, pikk ász - NO pankre ász.
Mormoginé volt vesés, így tudom: nem mesés...
Ráadásul a "természetes" úton távozás sem mentes a kellemetlenségektől.
Hát inkább ne legyen.
@fiam: A tegnapi Emil után nem csodálom - de inkább mi menjünk a dokihoz, mint az hozzánk :-)))
(Kivéve, ha pl. vacsorára hívtuk - ami előfordulhat:-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.01.11. 18:52:55

@Zuzuka: Klasszikus történet, mivel állítólag az Indiaiak sem jeleskednek a "r" hang kiejtésében:
Indiában választásokra készülnek. Előző este érkezett külföldi újságíró érdeklődik reggel egy helybélitől:
- When will be the Election, please?
- Evli molning! - dicsekszik vigyorogva a kérdezett.

(bocsi)

Zuzuka 2009.01.11. 18:53:07

@fiam: nyugodj meg, pont ott szokott fájni, amikor futás előtt 1 órán belül eszek. úgy mondták régen: szúr a szegezés:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.11. 18:59:10

@Zuzuka: :DDD Nem mondtad, szerintem.
Oké, megnyugodtam, kicsit, köszi.

@Mormogi Papa: Hát, így van Fáraóéknál :)
Az epegörcs se semmi. A műtét sem ebben volt részem.
Az indiai nagyon jó! Légen hallottam mál ilyen jópofit elekciólól!

Hogy miért nem tartom magam a "No sport"-hoz, nem tudom. De annyira jólesett mozogni egy kicsit :D

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.01.11. 19:00:40

Na, speciel a futás az, ami már fiatal koromban sem ment a sportban...
Gimiben folyton nekem kellett bemutatni a gyakorlatokat gyűrűn, nyújtón, stb. - de nem tudtam lefutni a 800-at, csak kettesre. Viszont gyalogolni, azt órákig. Kirándulni szerettem, vezettünk is sok túrát, meg jártam vívni is, de a futás - még ha hasznos is - az nem ment.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.11. 19:04:13

@Zuzuka: Én a T-Home-nál vagyok, a UPC a legnagyobb raboló, de ezzel nem azt akartam mondani, hogy bezzeg ez... Csak olcsóbb.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.01.11. 19:09:19

@Nadine: Szolgáltatók: Cyan nővére egy un. faluházban lakik (10 emeletes sorház, annyian laknak benne, mint egy átlagos magyar faluban - innen a név, egyébként panel) és ott lenne olcsóbb és jobb szolgáltató a netre is, meg a TV-re is - viszont a házgondnok NEM ENGEDI BE ŐKET, így nem lehet szolgáltatást rendelni tőlük. A házgondokot eddig nem sikerült se leváltani, se elperelni...
Ilyen a hazai demokrácia, kérem.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.11. 19:15:47

@Mormogi Papa: Ez a házgondnok már több, mint furcsa.
A sétát én is szeretem.

Zuzuka 2009.01.11. 19:16:10

@Nadine: azt célozzuk meg úgy érzem, de most vizsgaidőszak van, nem ér rá a gyerek, márpedig kell az ő szakértelme.

@Mormogi Papa: na bumm, Te kettesre futottál és meg kettesre stoppoltam (zoknit).

Zuzuka 2009.01.11. 19:20:58

na lelépek, mert csak itt tudom nézni a meccset.
félidőben benézek:)
hol van Toma? most kezdett a csapata.

maybach 2009.01.11. 19:22:31

Az osztályzatok nem mindig tükrözik hűen a valóságot.
Kicsiny fiam, akkor még valóban elég apró, éppen megnyerte a megyei távolugrást egy atlétikai versenyen, majd másnap kettest kapott a tesi tanártól. Távolugrásra.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.01.11. 19:24:40

@maybach: Jogos a két pont - cseréljen helyet az önkormányzattal :-)

Talán mindenkinek jó hír :-)
A Torkos Csütörtök nevű rendezvényt 2006-ban indította el a Magyar Turizmus Zrt. Idén már a negyedik ilyen akciót tartják meg a néphagyomány szerint a Hamvazószerdát követő napon, ami idén február 26-ára esik.
Az akcióhoz olyan éttermek és vendéglátóipari egységek csatlakozhatnak, amelyek vállalják, hogy február 26-án egész nap 50 százalékos kedvezményt adnak a vendégeiknek az á la carte kínálatukból. Ez az ételekre és italokra is vonatkozik.
A menjunkenni.hu honlapon lehet tájékozódni és asztalt foglalni.
A Torkos Csütörtök programhoz már 491 étterem csatlakozott.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.11. 19:24:55

@maybach: Nagyon gyenge lehetett a megyei mezőny :D A tanár szerint persze. Szeretem az ilyen keménykedő embereket, akik csakazértis elveszik a gyerekek kedvét mindentől.

maybach 2009.01.11. 19:27:28

Ez egy nagyon jó akció.

maybach 2009.01.11. 19:29:42

Fiam!
Tesi tanár még azt sem tudta, ki sportol és ki nem. Valahogy nem volt rá érkezése.
Szerencsére nem maradt sokáig, bár így is sok kárt csinált.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.11. 19:35:20

@Mormogi Papa: Aznap van a névnapom. Tavaly a szülinapomra olimpiát kaptam, idén Torkos Csütörtököt a névnapra:) Nem mintha ilyenkor egyszer is beültem volna bárhová...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.11. 19:50:15

@maybach: Frankó pedagógus :(

@Mormogi Papa: Nem szeretnék ünneprontó lenni. A kezdeményezés nagyon jó! Itt nálunk, torkos szerda van minden héten és csütörtökönként gasztromozi. Ez utóbbi havonta. Majd egy Piedone- filmhez beajánlom Toma hagymás babját :)

@Nadine: Nem szólhatsz egy rossz szót sem! :)))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.01.11. 19:51:20

@Nadine: Akkor éppen ideje! (talán)

És elnézést, nem akartam szpemmelni, csak nem linkeltem be az egész cikket.

@maybach: A károkozásban bizony nagyok néha. Nekem különösen fájdalmas volt egy Gyakorlati Foglalkozás "tanárunk" hozzáállása...
Az idézőjel annak köszönhető, hogy az illetőnek semmiféle diplomája sem volt, művezetőből avanzsált az általános iskola katedrájára. Így aztán hiába álltak a tanteremben üveg alatt a szép (és vadonatúj) szemléltetőeszközök, hiába néztem végig szeptemberben a tankönyvben, miről fogunk tanulni - nulla elektromosságtan, nulla erőgép - négy évig nem csináltunk egyebet, mint kalapácsnyelet és hamutartót...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.01.11. 19:57:37

@maybach: És hogy ki ne felejtsem: még a reszelő és a kalapács szakszerű használatát sem tőle sejátítottuk el !!!

Valakinél nagyon jó lehetett a szaki...

És, hogy a Kifőzdéhez is kapcsolódjon a morgásom: ezalatt irigyeltem a lányokat, akik főzni tanultak, volt saját gázrezsójuk és edények...
Meglepődni akkor lepődtem meg, mikor rokonlátogatáson voltunk az NSzK-ban (tudjátok még, mi volt az?) és ott, egy mezőváros általános iskolájában azt láttam, hogy ott a "gyakorlati" teremben minden 4 (!) leányra jutott egy olyan főzőhely, aminek saját gázsütője, konyhaszekrénye, edényei; valamint teljes étkészlete volt - hogy amit megsütöttek...
És persze volt saját mosogatója is. Mosogatógépe nem, mert akkor még 1965-öt írtunk...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.11. 20:00:44

@Mormogi Papa: Úgy nagyjából azért képben vagy, hogy itt hány éves a zöm?:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.11. 20:11:14

@Mormogi Papa: Bizony! Mi is csináltunk kalapácsot, meg hamutartót!!!
Meg fokost. És sorosan meg párhuzamosan kötöttünk elektromosságot. Ez sokkal jobban tetszett, mint a varrás, kötés, hímzés és főzés.
Az viszont jó volt, amikor a magunk készítette krumplipaprikással vendégül láttuk a fiúkat.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.01.11. 20:19:16

@fiam: Énnékem belefért volna mindkettő - bár bevallom, a kötözködést nem kedveltem meg...
Mormoginé szerint vénségemre elég hangosan horgolok viszont :-)
Minket a lányok nem vendégeltek meg, még a süteményükből sem...
Az elektromosságtant fizikaórákon azért - no meg Édesapám mellett, kisinasként, mikor javítgatott ezt-azt (akkor még javítható szerelvényeket gyártottak, ami többet használt a környezetnek, mint a mai újratermelt szemét) elsajátítottam. De sohasem forgathattuk a bezárt két- és négyütemű motormodellt, hogy lássuk a működését. Ez örökre lyuk marad az életünkön :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.01.11. 20:21:54

Ki is szállok kicsit -zöm, zöm, zömzözöm...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.11. 20:31:26

Ha jól tudom, egyetlen emberke van 30 alatt:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.11. 20:40:03

@Nadine: Csak szólok, hogy az nem én vagyok :(

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.11. 20:41:43

@Mormogi Papa: Nekem is meggyőződésem, hogy a szüleim, az iskola és a többi külsődleges körülmény tett azzá, ami vagyok. Pedig én jó, szép, okos, karcsú és gazdag szerettem volna lenni ab ovo.
Jó pihenést!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.01.11. 20:55:30

@fiam: Nem, Nyuszómuszó. A többiek mind inkább a negyvenhez közel, ebből vagy abból az irányból. Úgyhogy azt hiszem, hallottunk már az NSZK-ról...:)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.01.11. 20:59:09

@Nadine: Én is hallottam, de nem láttam. Azt hiszem, már nem is fogom :)
Ja, Nyuszómuszó üde színfolt. Nem, mintha mi nem lennénk fess-friss leányok-fiatalemberek :D

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.01.11. 22:25:22

bakkkker!! kikapott a NY jets:(( nem leszenek ott a superbowlon. így már nem is olyan érdekes nekem...

amúgy jó reggelt!:))

ijjen este tuttam csak benézni, de azé itt vagyok.

de már nem is...

Zuzuka 2009.01.12. 09:42:40

jóregg!

@Bombadil Toma: a Giants kapott ki sajnos!!!
de a Steelers nyert!:)
süti beállítások módosítása