Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Paradicsomos spagetti húsgombóccal

2009.03.31. 05:00 Bombadil Toma

 

Ez az étel is az „együk ki a hűtőt!” mozgalom jegyében született. A fagyasztóban kotorászva, találtam három szelet marharostélyost. Ahhoz két embernek kevés, hogy steaknek kisüssem. Így hát eszembe jutott, hogy valami tésztához felhasználhatnám, és innen már egyenes út vezetett az olaszos paradicsomos húsgombócig.
 
 
Hozzávalók (2 személyre):
 
·        250 g spagetti
·        25-30 dkg marhahús (rostélyos)
·        1 doboz hámozott, aprított olasz paradicsomkonzerv (Mutti Polpa)
·        1 ek. olasz sűrített paradicsom
·        fél fej hagyma
·        4-5 gerezd fokhagyma
·        5 dkg frissen reszelt parmezán
·        1 dl száraz vörösbor
·        fél csokor friss bazsalikom
·        só, bors, oregánó
·        olívaolaj
 
 
Előkészületek:
 
Először elkészítem a húsgombócot.
1. A húst előbb csíkokra vágyom, majd apróra felkockázom. Ezután jó párszor átfutok rajta a késsel, míg darálthús-szerű állaga nem lesz.
2. Az egyik gerezd fokhagymát passzírozom és hozzáadom a húshoz.
3. Sózom, borsozom, egy csipet oregánót morzsolok rá, és belereszelem a sajt felét, majd jól összegyúrom.
4. Gombócokat formázok belőle (pingponglabda nagyságúkat), és felhasználásig, de min. fél órára, a hűtőbe teszem.
 
A hagymát apróra vágom, a maradék fokhagymát vékonyan felszeletelem.
A paradicsomot elkeverem a sűrített paradicsommal.
 
 
 
Elkészítés:
 
1. Egy nagyobb serpenyőben vagy wokban, olajat hevítek, közepesnél erősebb fokozaton.
2. Rádobom a hagymát és a fokhagymát, és üvegesre pirítom.
3. Sózom, borsozom, egy csipet oregánót is morzsolok bele, majd felöntöm a vörösborral.
4. Addig forralom, amíg a fele el nem fő, ezután teszem bele a paradicsomot.
5. Közben a gombócokat, egy serpenyőben, kevés olívaolajon elősütöm körbe, minden "oldalán".
6. Majd a gombócokat óvatosan beleteszem a paradicsomszószba. Lefedem, és közepesnél alacsonyabb fokozaton párolom tovább.
7. Felteszem a vizet forrni, ekkor megsózom és kifőzöm benne a spagettitésztát al dentére (7-8 perc). Mire a tészta megfő, a mártás és a gombóc is elkészül.
8. Kiveszem a gombócokat, és a paradicsomszószba szórom a széttépkedett bazsalikomleveleket. Elkeverem, és visszateszem a gombócokat a mártásba.
 
 
Tálalás, tippek:
 
Egy nagy pastatányérba szedem a tésztát, a tetejére paradicsomszószt merek, adagonként három húsgombócot teszek rá, és megszórom a maradék frissen reszelt parmezánnal. Bazsalikomlevéllel díszítem.
Marhahús helyett készíthetjük a gombócot sertéshúsból is, vagy a kettő keverékéből.
Csak frissen az igazi, de ha muszáj, a maradék szósz és gombóc egy napig eláll a hűtőben.
Finom, fűszeres marhahúsgombóc, zamatos paradicsomszósz a friss bazsalikom aromájával, jóféle olasz spagetti… mi kell még?
Talán egy palack chianti, amit elkortyolgat az ember közben.
 
Elkészítési idő: 35 perc + a pihentetés
Költségek: kb. 650 Ft/adag
Bor: 1540 Ft (chianti) Metro
 
További recepteket az alábbi oldalon találsz:

115 komment

Címkék: gasztro spagetti recept marhahús toma olasz ízek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.31. 12:50:05

@Jé: ilyen kis mennyiségeket nem szoktam darálni, mert a fele a darálóban maradna, meg nem is éri meg a sok pucolás. inkább szánok rá két-három percet és késsel apróra vágom:)
ezek, mint ahogy írtam, pingponglabda nagyságúak. ha ennél kisebbekre csináltam volna, az már nem gombóc, hanem galuska:)))

a töpörtyűkrémmel csak almondát ijesztegettem. ha valaki kiváncsi rá, a főzős blogomon megnézheti:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.31. 12:52:42

@fiam: Újat. Most nem is hallom, hogy van egy mélyhűtőm. Eddig úgy zúgott, hogy ihaj...

@Bombadil Toma: Kááár...:(

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.31. 13:00:31

@Nadine: majd, lehet, hogy egy későbbi, posztínységes időben bekerül, de most annyi sok jó receptem van tallonban... :)

most megyek, mert várnak a galériában, később leszek! :))

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.31. 13:01:13

hűűű de sok vessző már megint... :D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.31. 13:05:29

@Bombadil Toma: Tudom én, hogy Te titokban (de csak Te hiszed, hogy titokban) őrületes vesszőkészleteid rabja vagy...:)))

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.03.31. 14:01:51

NAmost lehet, hogy más is írta, de kihagytad, hogy a gombóckákat előbb meg kell sütni.. Vagyis a képen van ilyen, a leírásban meg csak beleteszed a szószba..

A vicces az lenne, ha kétszeri elolvasás után még minidg el tudott volna bújni az a leírás.. O.o

De én pl pont azt nem vágom, hogy nem esik szét az a gombóc..

Kicsit álmos vagyok még, reggel korán mentem az egyetemre és megint elfelejtettem hazafelé teát venni..:(

A boltban azért voltam, ahol nagy dilemmával szembesültem, egy 5 év körüli kis cigánygyerek lelkesen pakolta be a pulóvere alá a twix hegyeket..

Gondolkodtam, hogy szóljak, ne szóljak, mert sajnáltam, de aztán szóltam, mert úgy voltam vele, hogy úgysem bántják, amíg ilyen kicsi, viszont így is úgy gondolja nyilván a környezete hatására, hogy neki mindent szabad és nem szívesen gondolok arra, amikor majd nem aranyos öt éves kisgyerek lesz, hanem 16 éves késsel felszerelkezett hústorony gátlások nélkül..

A biztonsági őr amúgy nagyon rendes volt, próbálta egy eladóval magyarázni neki, hogy ilyet nem szabad, de a gyerek pont nem úgy viselkedett, mint egy aranyos kis ötéves, hanem már nagyon is tisztában volt a jogaival, meg fenyegetőzni is tudott, szóval elszállt minden lelkiismeretfurdalásom és maradt, hogy a fene egye meg, ha már 5 évesen ezt tudja/tudják (ez most a raszista rész, kéretik átugorni:) produkálni, akkor nem sok jó kilátás van a jövőre nézve sem..

Elég érdekes így hirtelen beköltözve a nyolcadik kerület közepére szemlélni, hogy mi van itt..

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.31. 14:02:58

@nyuszómuszó: Ezt látta a szüleitől/testvéreitől nyilván. Nem a gyerek a hibás, de belőle lesz ugyanilyen felnőtt.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.03.31. 17:02:44

@nyuszómuszó: Biztosíthatlak Téged, hogy ez nem elszigetelt "Nyócker" jelenség.
Még Dr. Ötkerben is így van, de a mi közelünkben sincsen másképp. A sógornőmék meg éppen felétek laknak - 30 éve. A Terézvárosban meg az utóbbi (több, mint) fél évszázadban változott meg alapjaiban a "népesség" összetétele. Mit mondhatnék? Nem előnyére…

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.03.31. 17:21:56

@Nadine: @Bombadil Toma:
Nagyon jól esett, ahogyan "helyretettétek" az önjelölt "térítőt". Mintha nem lenne belőlük úgyis túlságban…
Én is jógázom 10 éve kb. -de nem herélem ki a hűtőszekrényt :-))))
(Egyebekben pedig úgy tartom, hogy ami IGAZÁN káros környezeti hatás - azt sajnos nem áll módunkban kizárni az életünkből.
Na, ezért éltek az Öregek (dacára a raggeli "papramorgó" pálinkának, meg az "egészségtelen" étrendnek) olyan soká, képességeik jó részének birtokában.
Egyszer úgyis "kisül", hogy a művi zsiradékok csak az iparmágnásoknak tesznek jót, az egészségnek korántsem…
Én speciel zsírpárti vagyok - már csak az íz végett is :-)))
És akinek nem tetszik, az…

maybach 2009.03.31. 17:48:53

Sajnos még csak nem is a fővárosra korlátozódó jelenség. Jelzem egész megdöbbentő kicsit közelebbről.

Az egészséges táplálkozás akciói mögött meg valahogy mindig üzleti érdekek húzódnak.
Vagy csak az öreg ördögnek sem akarjuk megenni a tengeri algát.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.31. 17:55:35

@nyuszómuszó: hűű de jó hogy szóltál! köszi!:)) tényleg kihagytam a sütést, de már javítottam. bakker! de jó, hogy legalább egyvalaki figyelmesen elolvassa...:))

most kapom sorra a visszajelzéseket, a születésnapi barbecuera. úgy néz ki eddig, legalább tizenöt emberre kell kitalálnom valamit...:)
természetesen a kifőzdések közül, ha valaki 11.-én éppen erre jár, tekintse magát meghívottnak. :)))

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.03.31. 18:06:00

Még jó, hogy pontosan elolvastam, sé a fotókat is mindig átnézem, mostanában ezt csinálom kaja helyett:P


jaaaaj, merre kell járjak egészen pontosan, hogy jót ehessek?:D

A Pécs környékén valami hegyen, ahol még internet sincs, nem tűnik elég pontosnak..:P

Zuzuka 2009.03.31. 18:15:30

köszönöm Toma, lehet hogy beugrok:))) különben tudtam, hogy meg kell sütni a pin-pong labdákat, mert én vizuális tipus vagyok és l á t t a m :)

tengeri alga pfűűű, sose...
ellenberger kelkáposzta főzeléket főzök, imádom!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.03.31. 18:25:40

én meg most főzök magamnak pár kolbászos szendvicset mert éhes vagyok...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.03.31. 19:03:26

Én is szeretem a zöldségeket (a kollégák persze kivételek :-) de nem csak azt. És nem kerül megerőltetésembe, hgy a "Zunokának" előegyem a sárgarépát a levesből, közbe-közbe fütyörészve, mert pejdagojgosz párom szerint ettől talán megjön a kedve… eszi azért, de a csirkét inkább - ki érti ezt?
Én akkor szoktam berágni, mikor valaki bőszen mantrázza, hogy "A Zember növényevő!"
Persze megint beugrott egy régi történet :-)

A háború alatt mindennek szűkében voltak a III. birodalomban, hát a főnök (ilyen mindig akad) kiadta a parancsot, hogy csináljanak vajat - fekáliából, merthogy abból van elég…
Fél év múltán kiszáll megszemlélni a tudósok munkáját. Azokba meg persze beleszorul a félsz, mit lehet tudni? Jő a főfő és kérdez:
- Mi van a színével, mit értek el?
- Hát, mein f… az bizony nem változott.
- Hmm. És a szaga?
- Sajnálatos módon az is a régi.
Azért mentendő, amit még lehet, sietve hozzáteszi:
- De kenni már lehet!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.03.31. 22:39:35

@Bombadil Toma: Bármelyik hónap 11-én? Akkor egyszer biztosan odaérek!:)

maybach 2009.04.01. 07:45:48

Jó reggelt, jó szurkolást!
Erwin Koeman azt nyilatkozta, úgy kell fociznia a válogatottnak, mintha Brazília ellen játszanának.

Remélem nem úgy fognak. Azon kint voltam.
Együtt néztük a brazilokat. Csak én haverokkal a tribünről, Lipcseiék meg a pályáról.

2009.04.01. 08:46:58

jó reggelt!
én ehhez nem tudok hozzászólni, de nem is csoda, hiszen fociról van szó...

maybach 2009.04.01. 08:57:09

Pedig egy ideje szinte lopva tanítgatlak.

2009.04.01. 09:13:55

és én igyekszem is, de mindig rébuszokban beszélsz :)

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.04.01. 09:14:23

Jaaaaaaa, majd innentől igyekszem okulni :D

maybach 2009.04.01. 09:39:04

Már látom is ahogy nagy "Kifőzde" transparens alatt azon vitatkozunk a Camp Nou-ban, hogy les volt-e vagy sem.
www.stadiumguide.com/noucamp.htm

2009.04.01. 09:57:47

én ott szívesen vitatkozom bárkivel! még akár lesről is :)

maybach 2009.04.01. 10:36:53

Akkor a motivációt meg is találtuk.
Barcelona meg a világ egyik legjobb városa szerény véleményem szerint.
Hola!

2009.04.01. 10:43:37

én még csak a repterét láttam, de a motiváció attól még él :)
Hola!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.01. 10:57:29

Hola!

Ahogy olvasgatom, ott már ötös metró is van. Meg vagyunk előzve, Maybach! :DDD

A magyar focit utoljára akkor szerettem, amikor még Törő táncolt és Nyíl futott, bár tudom, hogy már akkor sem volt az igazi.
Azóta nem veszi be a gyomrom - és ezért elnézést kérek minden érintettől -, mióta tudom, hogy egy meccset el lehet veszíteni csupán tésztaételek felelőtlen fogyasztásával...
Tanítóként ennél különb mosakodásokat vártam a rossz teljesítmény magyarázatául

Zuzuka 2009.04.01. 11:32:47

jóregg!
a '82-es vb. alatt épp Barcelonában nyaraltunk. hűűű, felhajtás volt... utána pedig Olaszországon keresztül jöttünk haza (ők nyerték). sose felejtem el azt az ünneplést, lelkesedést és szeretetet amit akkor átéltem és kaptam.
én most is tudok jó magyar focisokat, de mind elmentek külföldre.

kismagyarfocilaz · http://kismagyarfocilaz-tippmixsiramok.blog.hu 2009.04.01. 11:38:05

Ma a két (U7 és U4-es korosztályú) versenyző betegség miatt nem ment bölcsibe, illetve oviba, asszonynak dolga, úgyhogy én főzök. A menü karfiolleves és grízes tészta lesz. Erre rosszmájúság nélkül is rá lehet fogni, hogy biztosra megyünk, hogy olcsó népszerűségre vadászunk, de nem ez a helyzet. Az első győzelem ugyanis már a kezdő sípszót megelőzően megszületett. Amikor ugyanis megkérdeztem a kislányomat, hogy mi legyen az ebéd, azt mondta, hogy olyan karfiolleves, mint a múlt héten. (Itt felüvölt az aréna!) Úgy éreztem magam, mint a bokszoló, amelyiknek a kesztyűjét emelik.
A lényeg: magabiztos győzelmet várunk, bár tudjuk, manapság bármely ellenféllel szemben tilos az elbizakodottság.
Eredményről majd beszámolunk.
Istenem, 82-es vébé, Tardelli gólja és állkapcsa.

2009.04.01. 11:41:00

@kismagyarfocilaz: a karfiollevesre annyira nem, de a grízes tésztára én is vevő lennék. menzakaja, de én egyszerűen imádom.
egyébként gratula, a kiskorúak elismerése nagyon sokat jelent :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.01. 11:57:10

@Jé: Én meg fordítva, stipi-stopi karfiolleves, úgyhogy nekünk elég lesz egy szép szimpatikus adag!:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.01. 12:10:09

@kismagyarfocilaz: Bocsi, nem szerettem volna az érzéseidbe gázolni. Abban talán egyetértünk, hogy a magyar foci nincs a csúcson. Szerinted mi az oka? Ez egészen komolyan érdekel, ugyanis van aktív focista, edző és játékvezető is a barátaink között. Ők már elmondták a maguk meglátásait. kiváncsi vagyok, Te miképp látod a dolgokat.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.01. 12:14:55

Megjött a tavasz és a tökfőzelék ideje. Tükörtojással, előtte zöldségleves.
Kaptunk darált diót. Rajtam kívül senki sem eszi meg a diós tésztát. Hál' Istennek :D

kismagyarfocilaz · http://kismagyarfocilaz-tippmixsiramok.blog.hu 2009.04.01. 12:25:23

@fiam: Félrevezető ez a név. A válogatottal 86-ban számoltam le, az NB I-et hellyel közzel követtem, az európai csúcs szuperfutballtől pedig akkor hidegültem el, amikor megjelentek az első, csak idegenlégiósoknól álló csapatok. A kecskeméti csapatot hagytam cserben utoljára, de - mivel örökre reménytelennek látszott - az is megtörtént 2000-ben.
Ám amikor tavalyelőtt ősszel elkezdett valahogy beindulni a csapat, akkor félre kellett tenni minden szkepszist, újra vissza kellett menni a gyermekkorban. Idézem a könyv - mert hogy a nevem az könyvcím - idevágó fejezetét és az alatta levő idézetet, mert jól kifejezi:

XII/1. Újra fociláz

„És akkor még szívem kigyúl,
Mint hosszú, téli éjjelen,
Montblanc örök hava ha túl
A felkelő nap megjelen”
(Vajda János: Húsz év múlva)

Illetve idézném még a könyv ajánlóját:
"Focikrónika, vagy szurkolói önéletrajz? A szerző ezt sem a könyv megírása előtt, sem írás közben eldönteni nem tudta, s utólag sem tudja. Csak egyvalamit tudott: nem hagyhatja, hogy bizonyos történetek, nevek, gólok a feledés homályába vesszenek.
Tarts velem, nyájas olvasóm, megannyi mérkőzésre a Városi pályára és a Széktói-stadionba! Idézzünk fel néhány futballistát, a Puskás Bélát, a Ravasz Lacit, a Czéh Lacit, az Újfalusit, a Nagy Lajost és másokat! Izgulj velem együtt, hogy sikerül-e feljutnunk az NB I-be, s kísérj el idegenbe is! A nyakunkba kanyarított sálban megállunk a Devils tábora mögött, és szorítunk a fiúknak Orosházán, a BKV Előre pályán, Vecsésen, Szolnokon.
De kóstolunk pacalt is Szegeden, kortyolunk csatos bambit, beleszippantunk a hetvenes évek levegőjébe, kilátogatunk néhány KTE-KSC derbire, játszunk a Diósgyőrrel, a Bajával, a Salgótarjánnal, a Debreceni Kinizsivel és még sok régi ellenféllel, és együtt örvendezünk minden kecskeméti sikernek."
Hát így lesz az ember még egyszer kiskamasz, amikor már nem is számít rá.
Leves rögtön kész, a tészta is, de közben az asszony telefonon rámszabadította az autószerelőt, mert nem indult a kocsi. Gyerekek tévé előtt, kaja félkész, szerelő egy perc múlva itt, egyszóval válsághelyzet van!

kismagyarfocilaz · http://kismagyarfocilaz-tippmixsiramok.blog.hu 2009.04.01. 12:32:27

Ha nincs itthon lekvár, a feleségemnek, amikor hazajön, se szó se beszéd: a pirosat!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.01. 12:35:59

@kismagyarfocilaz: Innen szép győzni - idegenben és a hazai-otthoni pályán is :)

Csak picit maradva még a focinál: úgy el voltam keseredve az aktuális állapotján, hogy még Végh Antal könyvét is megvettem.
Mellesleg kis falunknak igen nagy múltú focikultúrája volt. Megint csak az a fránya VOLT. Olyannyira, hogy Buzánszky Jenő is itt szerette volna rúgni a bőrt. Pár hónapig maradt, de túl erős volt a gárda, ezért eligazolt. Azzal a tudással csak az Aranycsapatba volt jó, itt nem rúgott volna labdába... :DDD

Kívánom, hogy mielőbb enyhüljön a válsághelyzet!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.04.01. 13:15:03

jó reggelt!
jómagam, akkor rajongtam utoljára a magyar fociért. mikor a videoton végigverte európát. aztán csak a külföldi foci iránti rajongás maradt. de annak is vége lett a németországi vb. alatt. így maradt az amerikai footbal. go giants!

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.04.01. 13:15:16

Megettem egy jó nagy karfiolt tejföllel.. Egy fél liter tejföllel, hogy pontos legyek..
Mindjárt kipukkadok..

Lehet, hogy a "ne aggódjon, a szénhidráton, meg a cukron kívül mindenmást ehet amennyit csak akar, anyuka" mondatot nem kéne szó szerint venni? O.o

Annyira ki vagyok készülve, hogy tegnap este fél 12kor sírva könyörögtem a férjemnek, hogy szerezzen nekem akárhonnan pizza hutos pizzát.. Nem is szeretem a pizza hutot!

Még jó, hogy már zárva voltak.. Az a baj, hogy szegénykém sajnál és ha ma este beállít egy családi méretű duplasajtos mindentbele pizzával, akkor én azt ott rögötn meg fogom enni..

De nincs erőm kipuhatolni, hogy vannak-e ilyen szándékai és lebeszélni róla, hát ki vagyok én, hogy ellene menjek a sorsnak?!?

maybach 2009.04.01. 13:15:29

fiam!
Nem tőlem kérdezted, de hátha közelebb visz a megoldáshoz.
Igen ifjúként a Vasasban kezdtem focizni, mert haverom oda járt. Egy ifjú "titán" volt az edzőnk. Valami sértett daccal nyinyeregte végig az edzéseket, mert szerinte sokkal többre volt hivatott, mint kis srácokkal pepecselni.
Később az Újpestbe mentem át. Az eredeti szerelem miatt. ( Göröcs, Zámbó, Dunai II. Fazekas stb.)
Itt, egy már akkor is koros bácsi, Béla bácsi lett az edzőm. Mindene volt a foci és az, hogy mindent átadhasson amit csak tud.
Azóta sem láttam hasonlót a labdarúgásunk környékén.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.01. 13:18:33

Jaj, most kapcsolok, hogy ma van az én napom! Hát éljek, éljek, éljek soká boldogan!:)

Zuzuka 2009.04.01. 13:19:37

@nyuszómuszó: egészségedre!:)

go go Dolphins! nemsokára draft.
most meg hajtás pajtás, és 1 kávé:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.01. 13:19:38

Úgy értem, ne sokára legyen az, amikor boldogan élek, hanem boldogan sok évig:)

Még mielőtt valaki félreértené, nem vagyok Hugó. És Agapion sem.

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.04.01. 13:23:55

persze az Agapionok is élejenek, ha már így megverte őket az Isten apuval és anyuval..

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.04.01. 13:41:14

@Nadine: a bolondok napjára gondolsz?:))

holnap viszont spájder szülinapja lesz, ha jól emlékszem...

2009.04.01. 13:50:18

Nadine, minden jót neked, de ezt csak én nem értem? vagy Tománál a pont? :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.01. 13:52:30

@maybach: Azt hiszem az elhivatottság a kulcsszó avagy a szerelem. Elég nagy bűn jeges vízzel locsolgatni az ifjak lelkesedését, szorgalmát és elszántságát - bármilyen téren. Kedves barátaink is ezt mondják: fizetős munkehellyé váltak a foci körüli hivatások. Hogy finoman fejezzem ki magam.

@nyuszómuszó: Nem is tudom, mit írjak. Kívülállóként azt látom, hogy már minden az étkezések körül forog Nálad, illetve annak hiányáról. Valamit kéne tenni, mert ez így nem lesz jó, szerintem. Érted írom, nem ellened, remélem, ezt elhiszed!?

@Nadine: Minden dinka éljen sokáig, egészségben és boldogságban - engem is érint a jókívánsághalmaz ezért kívánom magamnak is és nagyon drága Gyula barátomnak, aki ma ünnepli a szülinapját. Még a külseje is teljesen április elsejei!!! :DDD

nyuszómuszó · http://benedekblog.hu 2009.04.01. 13:55:28

Hát igen, fiam, de miről szóljon ezen a blogon:DDDD

Mindennap megnézem, mi a helyzet, de csak néha van hörcsög, legtöbbször meg kaja.. Ami amúgy nekem jó:) meg a régi kajákat is újranézem..:P Meg az összes oldalt valaha is belinklet gasztroblogon is..:PPPP

A foci nem érdekel igazán sajnos..:)

Viszont megdícsértek, mert jó volt a cukrom és a baba sem kezdett el duplájára nőni..:)))


zuzuka, van egy ilyen tigrisesnyulas pólóm:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.01. 14:05:24

@nyuszómuszó: Biztos, hogy ez nyúl?:)))

@Zuzuka: Ez is nagyon jól néz ki:)))

@Bombadil Toma: Nálad a pont, igen. A szülinapom nyáron van:)))

@fiam: Neked is boldog bolondnapot:))

maybach 2009.04.01. 14:07:30

Az erdőben a bolt előtt reggel nagyon hosszú sor várakozik. érkezik az oroszlán és pofátlanul előre megy. Egy hang a sorból: oroszlán, takarodj a sor végére, paraszt!
Az oroszlán dühösen kérdezi ki is volt az. Síri csend.
Késő délután legutolsónak a nyúl jut be, vesz egy üveg bort is.
Otthon kaja után kortyolgatni kezdi a bort. A felén túl van, mikor az asztalra csap:
Hát én, a nyúl!

2009.04.01. 14:10:55

ááááááááá, ez nagyon jó! :)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.01. 14:13:07

@Nadine: Köszi! Mi nagyon megértjük egymást :D

@maybach: A bátorság bármilyen körülmények közt is bátorság! :)))

Most hallottam, Amerikában hogyan hívják a plasztikai sebészeket: esztétikailag hátrányos helyzetűek orvosa.
Most eldobom az agyam és akkor már nemcsak esztétikailag leszek hátrányos helyzetű...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.01. 14:30:43

@maybach: :DDD Hú, de röhögök most! Mint én Lillával...:)))

@fiam: Őszintén szólva, azt hittem, többen ünneplünk ma:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.01. 14:35:31

@Nadine: Nem mindenki olyan bolond, hogy beismerje, hogy az ill., hogy felismerje, hogy az. A kifőzdések természetesen kivételek, mert egytől-egyig mindenkinek van valami defektje. Mint ahogy normális emberektől ez el is várható :D

Zuzuka 2009.04.01. 14:51:33

@Nadine: jól bevittél az erdőbe:)) azt hittem szülinap, mert most tudatosult bennem, hogy április 1 van - hehe.
akkor mindenkinek hip hip hurrá!!!
www.haziallat.hu/pics/kisemlos/01nyuszik1.jpg

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.01. 14:57:36

@Zuzuka: :DDD
A nyuszik aranyosak. De hol az oroszlán?

Zuzuka 2009.04.01. 14:58:54

bujtatják középen...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.01. 15:23:00

@Zuzuka: Pedig nem az volt a cél, csak most volt egy pillanat, amikor ránéztem a naptárra...:) Ezt a négy nyuszit nagyon be tudnám tömködni a hónom alá éjszakára. Akár más sorrendben is.

Jé betű, bejelentkezett a húgod, gatyába ráztuk a megrendelését. Vidám teremtésnek tűnik:)

2009.04.01. 15:37:55

tényleg az, viháncolós bige. de egy helyről jöttünk. :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.01. 16:09:59

@Jé: Ő is írja, hogy hehe:))) És én ezen mindig nagyon nevetek Nálad is:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.01. 16:34:00

Most becsokiztam. Mármint legalább tíz deka kekszes Milkát toltam magamba.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.04.01. 16:52:59

@Nadine: 10 dkg milkát nem neveznék becsokizásnak. én egyszer egy kiló tobleronét ettem meg egy éjjel, egyhúzóra, miközben kiolvastam egy fable könyvet :))

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.04.01. 16:56:37

pontosabban, egy kiló húsz dekát, mert három darab óriás toblerone volt, ami aszem 400g./db...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.01. 17:02:15

@Bombadil Toma: Jesszus! Ez a csoki mennyiségére vonatkozott. Az összes kölcsön adott Fable-könyvem sosem került vissza :(
Jó, hogy itt vagy. Szeretném megkérdezni, hogy miért lettél vega, milyen volt, miért tértél vissza a vegyes kosztra és milyen volt először újra húst enni? Előre is köszi a hosszú válaszod! :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.01. 17:10:39

@fiam: Ezt interjúnak hívják.

@Bombadil Toma: Nálam ez is sok:))) Figyi, csak óraszerkezetet küldök, jó úgy? Mutatót stb. nem.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.04.01. 17:22:08

@fiam:
1. budhista filózófia, erőszakmentesség stb... miatt döntöttem a vega mellet.
2. jó volt, sokkal jobban éreztem magam a bőrömben.
3. a halakkal kezdődött a visszatérés, egy nyaraláskor, majd fokozatosan egy év alatt mindenféle húsra visszatértem.
4. az első rendes húsétel, amivel visszatértem az egy nyárson sült, egész bárány volt, a horvát hegyekben, és baromi finom volt, ami elnyonta az enyhe lekiismeretfurdalásomat :))

@Nadine: teljesen jó lesz, mutatók nélkül is:))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.01. 17:34:31

@Nadine: Most gyakorlok, szeretnék visszatérni a pályára és régi fényemben tündökölni... :D

@Bombadil Toma: Köszönöm az interjút. Ezeket a válaszokat gyönyörűen ki tudnám színezni...
A cikk címe valami olyasmi lenne: A híres festőművész újra élvezi ártatlan lények legyilkolását!
vagy
A híres festőművész evett a nyársra húzott áldozat húsából!
vagy
A híres festőművész már nem híve az erőszakmentességnek, sőt... !
vagy
A híres festőművész sötét oldala - a rettenet útja a buddhizmustól a húsmarcangolásig!

kismagyarfocilaz · http://kismagyarfocilaz-tippmixsiramok.blog.hu 2009.04.01. 18:00:19

Boldog névnapot!

Déli eredmények:
KMF - Karfiolleves 3-0
KMF - Grízes tészta 2-0
(Találtam itthon lekvárt, az asszony megúszta az autószerelő miatt kiosztott sárga lappal.)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.04.01. 18:33:04

@fiam: nem a blikknél dologozol véletlenül? :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.01. 18:34:40

@Bombadil Toma: Még nem, de törekszem rá. Feltéve, ha nagyon jól megfizetnek. Hahó, hahó! Ez ajánlat volt!!!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.01. 19:36:09

Hát, azt hiszem, nem vallom be, mit ettem most ebédre. Mélyen hallgatok.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.01. 19:42:57

@Nadine: Akkor az vagy zsíros volt vagy gomba vagy poralapú :)

2009.04.01. 19:45:35

én viszont nem hallgatok, és előállok azzal, hogy megcsináltam Toma csípős kínai kajáját. hát nem volt gyenge. most erősen szuszogok, és még a fülemen is tüzek okádok a csípőstől :D

Zuzuka 2009.04.01. 20:03:20

Nyilasi még mindíg profi! ahogy leadta ezt a helyzetet - biz Isten nosztalgiáztam.

@Jé: egyszerű kis vega vacsorámmal mit is mondhatnék... kell káposzta:)

2009.04.01. 20:13:49

kösz, de nekem nem kell káposzta :)

viszont megyek, jó éjszakát, meg jó szurkolást, annak, aki...

Zuzuka 2009.04.01. 20:56:22

szááááz!
@Nadine: ventillátpor volt-e benne?:)

Zuzuka 2009.04.01. 21:08:43

na, győztünk 3:0-ra:))) ez igéretes... én mindig reménykedek a feltámadásban, mármint fociügyileg.

beállitom az adrenalinszintem, CSI, jó éjt!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.01. 21:18:00

@Zuzuka: Az nem, de egyébként minden: mirelit, régi és por... Többet nem árulok el.

Milyen sportban győztünk? Voltaképpen mindegy. Győztünk és kész. Hurrá.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.04.01. 21:45:05

Halaszthatatlan fűznivalóm van.
Jó éjt, szép álmokat!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.01. 21:53:55

@fiam: Köszi. Én meg lassan kikapcsolom a zúgó traktoromat. Jó éjt, szép álmokat, javuló magyar focit, csakazértiskifőzdéstöpörtyűkrémet.

kismagyarfocilaz · http://kismagyarfocilaz-tippmixsiramok.blog.hu 2009.04.01. 22:33:23

Melyik a kakukktojás? Mindegyik Москва, az egyik mégis kilóg. Мейик a кaкyкктoящ? Cirill betűket és a labdarúgást ismerők előnyben, de a sportágban járatlan hölgyek sem esélytelenek!

1. Локомотив
2. Торпедо
3. Спартак
4. ФК
5. Красная
6. Динамо
7. ЦСКА

maybach 2009.04.02. 09:40:37

A Krsznaja Moszkva illata olyan volt, mint a szovjet hadsereg. Legyőzhetetlen.
Húsvétra 10 gonoszból 9 ezt használta.
A húsvéti tojást meg a nyúl tojja.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.02. 12:51:54

@kismagyarfocilaz: Azzal, hogy tudtam, nagyjából a koromat is elárultam:)

kismagyarfocilaz · http://kismagyarfocilaz-tippmixsiramok.blog.hu 2009.04.02. 13:25:36

@Nadine: Hát igen. Huszonöt alatt ehhez -nemtől függetlenül - telefonos segítséget kell kérni.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.04.02. 14:50:29

@kismagyarfocilaz: Eltaláltad. Egy hajszálnyival múltam csak huszonhat:)
süti beállítások módosítása