Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Majdnem retró – májas hambi

2009.05.12. 05:00 Bombadil Toma

 

 
 
Azért csak majdnem retró, mert kicsúszott a nyolcvanas évekből. A hambi a kilencvenes évek elejének volt a kultikus étele. Ez nem egy hamburger, tévedés ne essék, és akkor még a cukiság sem volt divatban, így hát saját kútfőből sikerült valakinek ezt az idióta nevet adnia ennek a remek kis kajának. Anno a benzinkutakon, főleg a hazafelé vezető út mentén található OMW-kútnál faltuk a hambit, többnyire éjfél utáni/hajnali órákban, mikor is normális ételhez már nem juthatott hozzá az emberfia/lánya.
Nem olyan rég jutott mindez az eszembe, és elkapott a nosztalgia, ezért megpróbáltam rekonstruálni a jó öreg hambit…

Hozzávalók (8 db-hoz):

  • 35 dkg sertésmáj (hártyáktól, erektől, inaktól megtisztítva)
  • 2 közepes fej (12 dkg) vöröshagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 15 dkg zöldborsó (fagyasztott)
  • 1 db hegyes, zöldpaprika
  • 1 ek. paradicsompüré
  • majoránna, só, bors, pirospaprika
  • étolaj
  • 8 db elősütött félkész bagett (4-es csomagolású, lásd, a képen)
  • 15 dkg gruyére sajt (vagy edami)


Előkészületek:

A májat vékony csíkokra vágom, a hagymát és a zöldpaprikát félfőre, vékonyan felszeletelem.
A sajtot lereszelem.


Elkészítés:

1. Egy nagyobb serpenyőben, a hagymát és a zöldpaprikát kevés olajon üvegesre fonnyasztom.
2. A serpenyő közepén félretolom egy kicsit a hagymát, és megpirítom a paradicsompürét.
3. Egy kevés, kb. 1 dl vízzel felöntöm, elkeverem, és elpárolom alóla a folyadékot.
4. Újra felöntöm egy kevés vízzel, majd megint „zsírjára sütöm”. Ezt még egyszer megismétlem, míg a hagyma teljesen meg nem puhult.
5. Félrehúzom a tűzről a serpenyőt, és egy púpos teáskanálnyi fűszerpaprikát szórok a tetejére. Várok egy percet, míg a paprikából kioldódnak az íz- és színanyagok, majd elkeverem.
6. Visszateszem a tűzhelyre a pörköltalapot és ráöntöm a májat. Elkeverem, morzsolok rá két-háromcsipetnyi majoránnát, őrölök rá bőven borsot, rányomom a fokhagymát, ezután lefedve, közepes fokozaton 35 percig párolom.
7. Hozzákeverem a zöldborsót, megsózom (nem előbb, mert a máj megkeményedik), elkeverem, és még tíz percig párolom.
8. Ezután félreteszem, hogy langyosra hűljön.


9. A bagettek tetejét levágom, a „belüket” késsel körbevágom, és egy kiskanállal kivájom, hogy csónakszerűséget kapjak a tésztából (lásd a lenti képen).
10. A mélyedést kitöltöm a raguval, megszórom a tetejüket sajttal, és egy alufóliával vagy sütőpapírral bélelt tepsibe teszem.
11. A 220 fokra (alul/felül, hőlégkev.) előmelegített sütőbe teszem, az alsó polcra, és 6 percig sütöm. Kész!


Tálalás, tippek:

Ketchuppal vagy mustárral tálaljuk, ha autentikusak szeretnénk lenni.
A hambit csak frissen elkészítve együk, melegítve nem az igazi.
Mindent összevetve, remekül sikerült a múltidézés, sikerült rekonstruálnom azokat az ízeket, amire emlékeztem. Finom, fűszeres májas ragu, a ropogós bagett-„csónakban”, sajttal a tetején… Mi kellhet még?

Elkészítési idő: 1 óra
Költségek: kb. 325 Ft /db
 
További recepteket itt találsz!

90 komment

Címkék: gasztro recept máj toma szendvics

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.12. 06:54:46

Jó reggelt!

Toma, nem mondod, hogy ilyet lehetett kapni a benzinkutaknál!!! :)
Ez egy jó, nekünk való kaja.
Szép napot és köszi!

Zuzuka 2009.05.12. 10:08:42

jó reggelt!
jól néz ki, finom is, én a májat imádom! 1-2 hét múlva kipróbálom, addig csurgatom a nyálam és irigykedek arra aki bármennyit ehet:)
mustárral fogom... sok sajttal...

Halvány Görény 2009.05.12. 10:37:40

bakker, nekem fogalmam sem volt, hogy ezt úgy hívják, hogy hambi. erről a szóról elsőre a hamburger jut eszembe, és már épp akartam reklamálni, hogy 80-as éveknek is jó az, nálunk a lakótelepen egy külföldet megjárt házaspár egy kis lakókocsiban csinálta 80-as évek második felében egy büfét, ott lehetett hamburgert enni, 25 forint volt darabja, oda jártam, ha össze tudtam szedni egy kis zsebpénzt.
de ez nem hamburger ugye, mi is szokunk csinálni ilyen kibelezett, mindenféle töltelékkel megtöltött és megsütött kifliket, de ezt úgy híják itt, hogy melegszendvics :)

maybach 2009.05.12. 11:15:27

Jó napot kívánok!
Hol a fenében lehettem a 90-es évek elején?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.12. 12:23:48

A változatosság kedvéért ma reggel exanyóst beszállítottuk a kórházba. Légcsőhurut- és mellhártyagyulladással. Most vagy végleg depresszióba esem vagy valami vidám dolog ideköt a földhöz. Egyszerűen elég volt, elegem volt, teleportáltatni akarom magam, nem akarok én lenni stb.
Bocsi, hogy így ezt a nyakatokba, de tudjátok, hogy nem tudok kiabálni és már kúszik is föl a vérnyomásom.

2009.05.12. 13:41:35

Sziasztok!

@fiam: kiabálj csak, ha attól jobb. mi majd megsimogatjuk a bucikádat, és mormogunk valami vigasztalót, ilyenek. kitartást nektek, és jobbulást exanyósnak.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.05.12. 13:57:29

@fiam:
Nézd hosszan a pipikéket. Rengeteg fontos dolguk akad. Jönnek mennek - én kiskutyákkal és kismacskákkal csináltam ugyanezt, és persze pipikékkel is. Csak néztem őket és teljesen megfeledkeztem a világról.
Wilmának is rengeteg mondandója van. Ha felpattanok az íróasztaltól, mert van amikor mindenképp fel kell pattanni, és kimegyek, már jön is a vizes orrával. Nagy barom anyabirka. Csak közölni akarja néhány brekkenéssel, hogy jól van, és a Franciska menjen a francba - ugrál a fekete lábaiva, szinte táncol. Ilyesmire egy medve alakú merinói képtelen. Buccolni, azt igen, azt szeret mind a kettő, persze csak óvatosan, nehogy agyrázkódás legyen a vége.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.05.12. 14:04:25

Szombat, vasárnap volt a második Somlói Tavaszi nemtudommicsoda. Jó borok, gusztusos kaják, de a kakastöke pörköltet csak nem voltam képes kipróbálni. Kiváncsi lennék a blog főszakácsa mihez ajánlana Somlóit...?
Az igazit persze, ami ott a hegyen látta meg a napvilágot.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.12. 14:26:29

jó reggelt!

végre fel tudtam tenni a posztokat. letöltettem a netről a open officet, így meg tudtam nyitni a word dokumentumaimat:)) ennek örömér mindjárt négy recipét pakoltam be az adminba:))

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.12. 14:45:15

@inszeminator: szerintem a somlói juhfark pl nagyon jó a fűszeres-káposztás ételekhez, sertéshúsokhoz, mint pl. székelykáposzta...
az olaszrizlinget mondjuk brassóihoz, vagy más fűszeres raguhoz innám...
a somlói furmintot, meg kerti grillparti alkalmával venném elő, roston sült húsokhoz stb...
de ez az én véleményem, biztos vannak nálam ehhez jobban értők. én, bár néha vásárolok, nem nagyon tartok itthon somlói borokat.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.12. 14:48:50

@inszeminator: ...emlitetted a kakastöke pörköltet, pl. pörkölthöz én nem innák fehérbort. baranyai vagyok, perkelthez, csak veresbort:)) van itt a környéken több jóféle kadarka is, az való a paprikás ételekhez:))

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2009.05.12. 15:23:40

@Bombadil Toma: Az őszi várbéli borfesztiválon szoktam vadászni "jóféle" kadarkára. A fiam, aki bormániás mindig elcsodálkozik ezen. Leginkább azért mert nemigen találok.
Ami a vásárlást illeti, a helyben vett bor és a máshol vásárolt "ugyanaz" enyhén szólva nem egészen ugyan az. De ezt nyilván tudod magad is.
Akkorhát kadarkáért is világot kell látni....

spájdernecc 2009.05.12. 15:45:57

szépjónapot mindenkinek!
Toma, az igazi az a Vásárcsarnokban a bólyi sütödénél volt a sült máj, gyöngyhagymával :)
/ill a bikali Halcsárdában a harcsapörkölt, de az nosztalgiakategória/
Fiamnak meg boldog szülinapot, ha még aktuális !

maybach 2009.05.12. 16:08:28

A Juhfark mindenhez jó, magában is. Remek bor.
OK. pörkölthöz kadarka.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.12. 16:25:36

@spájdernecc: helló spájdi! rég jártál erre:)
ejj a bikaliban (azóta kínai áruház) hányszor berugtam ifjúkoromban!!
az én vásárcsarnoki gasztrotúrám többnyire úgy indul, hogy előbb a bogádi péknél veszek sok kiflit, aztán a kedvenc sütödésemnél veszek abált/főtt nyelvet, amit a lángososnál megkenek rengeteg fokhagymával. majd kinézek egy üres helyet az árusok közt, és letelepszek mindezt befalatozni:)))

@inszeminator: pl. szekszárdon, a kadarka többsége megy a bikavérbe, és csak a legjavát palackozzák, aranyáron. de így is elfogy, nehezen kapok sokszor én is... villányban már jobb a helyzet:)

@maybach: igazságod vagyon!:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.12. 16:47:14

@inszeminator: Igazad van. Köszönöm szépen.

@spájdernecc: Halihó! Hiányzol ám!
Még aktuális. Szerencsére évente csak egyszer :)
Köszönöm, hogy gondoltál rám.

@Bombadil Toma: Az én kedvencem a bikavér. Nem véletlenül :) Egy szekszárdi "nevenincs" amatőr szőlésztől kaptunk egy üveggel, a kb. ötven palackjából. Körülbelül olyan volt, mintha sűrített vért ittunk volna, az íze fenséges és nem tudom mi volt még benne, de egyrészt attól az üvegtől fél évig tele voltunk energiával, másrészt megint totál szerelembe estünk. Isteni volt!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.12. 18:34:40

most éppen csopaki bort iszom, de előtte sok-sok finom petrezselymes újkrumlit ettem::))

Zuzuka 2009.05.12. 19:16:56

@fiam: szerintem Ti jófajta barrique bort ihattatok, amit gyógyulásra, megerősödésre is fogyasztanak, akik ismerik.
mi is szoktunk venni néhány üveggel egy neves egri pincéből... mértékkel nagyon ízletes:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.12. 19:29:00

@fiam:
ha bikavér, akkor szekszárdról vesztergombi pincészet, és egerből tóth istván bikavérét ajánlom. ha egyszer venni akarnál:))

Pálcika 2009.05.12. 20:02:36

Szép estét!
óóóóó,ha én emlékszem a benzinkutas melegszenyóra(mi csak így hívtuk:)amiben tényleg volt máj és mindenféle finomság akkor én már öregember vagyok???jaj,most eszembe jutott akkoriban milyen éjszakai életet éltem,hö-hö:)
régen,kb.a kilencvenes évek elején volt a teleki téri piacon egy (volt több is,de ez éjszaka is nyitva volt)sütöde,nó,én ott ettem éjszakánként vagy inkább hajnalonként a világ legfinomabb fröccsenős sültkolbászát!:)))))

Pálcika 2009.05.12. 20:11:38

ja és,hogy Fiam "rossz" napjához is csatlakozzak,ma kiégett a monitorunk,most a gyermeknél vagyok "vendégségben",így hát egy jó darabig elég ritkán leszek,ezért megkönnyebbülten olvastam,hogy Toma újra tud posztot felrakni,mert én most nem tudok (pedig már majdnem készen vannak).arra,hogy vegyünk egy új monitort mostanság elég kicsiny az esélyünk(még használtat sem áll módomban)hacsak nem HG.megnyeri a 400 milliót és jó pénzért(nagyon jó pénzért:)) alkalmaz:)))))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.12. 20:25:15

@fiam: Csatlakozom a ritka vendéghez: Boldog születésnapot!

Sajna eléggé nehezen tartom nyilván, a névnapokat rendesen megnézem, de mostanság…

Javulást kívánok leginkább!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.12. 20:28:46

@spájdernecc: Kezdek 1/2-ni. Legutóbb én kívántam hasonlót Valakinek, erre hónapokra eltűnt :-(

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.12. 20:36:30

na bakker! most hogy jól meglocsoltam mindent, úgynéz ki jön az eső. még jó, hogy a kocsit nem mostam le:))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.12. 20:39:10

@Bombadil Toma:
Az valóban szerencse, velem már nem fordulhat elő…
Hogy is van ez? OTT is MOST jön az eső? Itt már csepreg, sőt, szemrkél!
Az nem lenne nagy baj, de szél is fú, én meg még nem indulhatok hazafelé. Bár talán nemsokára :-)
Esődzsekim még van.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.12. 20:56:25

Nem fogom beléfojtan a szót senkibe… amúgyis megyek haza.
Folyt köv. ?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.12. 21:31:16

@Mormogi Papa: úgy néz ki csak blöffölt:) egy kicsit csöpögött, aztán abbahagyta...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.12. 21:52:44

@Bombadil Toma: Köszönöm a javaslatot, felírtam :)

@Mormogi Papa: Köszönöm!

@Zuzuka: Mértékkel... :)

@Pálcika: Mielőbbi javulást! HG-nek is szorítok nagyon :)

Zuzuka 2009.05.12. 22:10:06

jönnek-mennek a félelmetes sűrű sötét felhők, de eső sajnos egy csepp se! csak hideg.
holnap Pesten leszek, integessen ám aki arra lakik:)
jó éjt!

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.12. 22:11:56

@Bombadil Toma: Itt is: az utca egyik oldalán igen, a másikon nem, néhol meg a fák lombkoronája hagyott szárazulatot...
@fiam: Örülök Neked.

spájdernecc 2009.05.13. 07:28:19

@Mormogi Papa:
vettem Huston :)
lassan vége a bolondokházának, igyekszem:)
és persze
Jó reggelt!
Sok kávét!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.13. 07:41:25

Jó reggelt!

Ó, micsoda szép nap lenne ez a mai! :)

@spájdernecc: Végre, végre!

maybach 2009.05.13. 08:20:59

Jó reggelt, jó szurkolást!
Csak jelzem, este:
Spanyol Kupa, döntő, Barcelona vs. Athletic Bilbao
Meg nálunk volt éjjel egy kis eső. Bibíí.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.13. 08:27:02

@spájdernecc: Huston calling Spidernecc! Do you hear me? Roger that? :-)))
(Vagy: Copy that?)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.13. 08:35:38

@spájdernecc: Szóval:

Huston, Huston! A Kakukk leszállt!

(Csak a munkabelinek legyen vége - PéHovard egykori lakhelyéből ne legyen már szálloda... mert erre sajna jó az esély, az egykori lakókat régen kidobták. Egyesek szerint átköltöztek egy másik szép házba, a Duna túlpartján, de azok szerintem nem ugyanazok...)

spájdernecc 2009.05.13. 09:09:36

Roger!
maradjunk annyiban, hogy döntéshozóink előrelátása kb 4 perc, felelősségérzete meg egy páviánkölyöké.

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.13. 12:33:07

jó reggelt!

na bezzeg most itt esik! mikor egy rakás elintéznivalóm van a városban... bakker!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.13. 12:35:09

Bekapott a gépem egy rakás vírust. Görögös a műveltsége :)
Ez összefügghet szerintetek azzal, hogy nem működik az iwiw-em?
Alig merek valamit is csinálni. Ennyire még nem vártam haza Neoexet.

maybach 2009.05.13. 12:59:39

Fiam!
Szerintem azonnal öltözz olyan gumicsizmás, gumikesztyűs,ufós ruhába a vírusok miatt.
Max. apát majd újraéleszted.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.13. 13:31:09

@maybach: Az a szörnyű képzetem támadt, hogy Te el is képzelsz egy ilyen hacukában: :)

maybach 2009.05.13. 13:34:03

Hova gondolsz?

Jelzem eddig nagyon aggódtam, hogy esetleg későn szóltam.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.13. 13:38:06

Nem akarnám az amatőr vagy profi borszakértőket az őrületbe kergetni azzal, hogy pontosabban nem írhatom le, mert nem tudom azt, hogy Dél-Afrikában, ha nem is rengeteg, de méltányos mennyiségű bort ittunk, s László Gyula bácsi, akit később még részletesebben is bemutatok, ajándékozott nekünk egy 1985-ös évjáratú nagyon finom vörösbort; mellesleg nagyon sajnálta, hogy nem pár héttel előbb érkeztünk, mert akkor megkínálhatott volna az akkori időkben a kereskedelmi forgalomban kapható legdrágább fehér borral, melynek az ára 3000 /háromezer/ DOLLÁR volt.

Nagyon-nagyon figyeltem, hogy mindezt egy mondatban írhassam meg Nektek.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.13. 13:41:20

@maybach: Sosem késő... Még van egy fél órám :)
Sokszor gondolkodtam azon, hogy miért pont s tehén a kedvenc állatom. Rájöttem. Minden porcikáját hasznosítani lehet és még hasonlítok is rá.
Maybach-féle hacukában az oroszlánfókára is hasonlítok, méghozzá a hímtagú egyedekre. Talán ezért sem engedtek merülni Afrikában egyetlen óceánba sem.

Muszáj sokat írnom, nagyon feszült vagyok, bocsi.

maybach 2009.05.13. 13:45:35

Én egyszer Valenciában ittam igen tetemes mennyiségű bort, ami mind mind nagyon finom volt, zömében, vagy talán az összes, vörösbor volt, és mivel, mint mondottam volt, tetemes mennyiségben fogyasztottam akkor, halvány fogalmam sincs így utólag, jelzem közvetlen utána sem volt, hogy valójában milyen borokat is ihattunk, csak annyi volt teljességgel bizonyos, hogy ahogy Túri Dani barátom találóan megjegyezte, derekasan beba...tunk.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.13. 13:52:57

@maybach: Ah, mégis megértetted, amit a short mondatkámból kifelejtettem, hogy fogalmam sincs, mit ittunk :)
Ha a cél a beba volt, akkor csillagos ötös :D
Én sajnos nem tudok berúgni, mert sosem iszom annyit.

maybach 2009.05.13. 13:58:50

Akaraterő kérdése.
Hogy mást ne említsek, egyszer Piraeusban, de ekkor nem Túri Árpi volt velem, hanem Szántai Jancsi, szüreti fesztiválra keveredhettünk el, ebben meg az volt a nagyon jó, hogy csak belépőt kellett fizetni és a fogyasztás korlátlan volt, mi ezt szó szerint is vettük, és ott arra is rá kellett jönnöm, hogy én nem szeretem a gyantás bort, bármit is szól majd ehhez Toma, mert az az utolsó pohár kicsit megviselt, pedig azt már úgy ittuk meg, hogy ha oda tudunk menni az asztalokhoz akkor még iszunk, viszont ha már nem tudunk járni sem, akkor hazamegyünk.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.13. 14:04:00

@maybach: Nagyon szimpatikusak a kompromisszumaid: ha tudunk menni, megyünk, ha nem tudunk, akkor is, csak másfelé :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.13. 14:06:34

@maybach: Becsiccsenteni már becsiccsentettem. Nem ismernél rám: olyankor be nem áll a szám, egyfolytában beszélek.

maybach 2009.05.13. 14:08:32

Remélem ennyi bölcsességgel sikerült kicsit oldani a feszültséged, ha nem , akkor az aqabai rakizás esetét is leírom.

2009.05.13. 14:10:08

sziasztok!

én még sosenem voltam berúgva, pedig a szándék megvolt. egyszer Villányban tettünk igen erőteljes kísérletet arra, hogy négykézlábas helyzetbe kerüljünk, de nekem akkor sem sikerült. a fiúknak összejött, viszont ők másnap nagyon szarul voltak. a kénes bor, ugye... :D

maybach 2009.05.13. 14:21:49

Szia Jé!

Jól van Fiam!
Szóval az aqabai rakizás azért üthetett ki balul, meg a résztvevőket, mert nem is volt autentikus, Aqabában ugyanis nem rakit, hanem arakot kellett volna inni, ami, mint tudjuk alapvetően más ital, mert az egyik arab a másik meg török és mindkettő ánizs pálinka, amit oroszlántejnek is hívnak arrafelé, mert vízzel keverve fehér lesz, persze ki az aki vízzel kever, természetesen ismert még úzó és egyéb álneveken is, de a legjobb benne a jellegzetes illatorgia, ami másnap, másnaposan a jó melegben nagyon tudja fokozni az áldozatok komfort érzetét.

2009.05.13. 14:47:43

ez egészen úgy hanzott, mintha Rejtő Jenő írta volna :)))
Aqaba, ú.m. Jordánia?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.13. 15:26:18

@Jé: Szia, Jé!

@maybach: Szeretem a példabeszédeidet :) Sokat tanulok belőlük.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.13. 15:33:51

@Jé: Most érdeklődtem. Köszönöm, rendben megérkezett minden :) Viszont a csuklóméretedet még mindig nem tudom! (Remélem nem ütöttem félre :D)

2009.05.13. 15:47:52

fiam: jajajaj, ne haragudj, de teljesen kiment a fejemből! de a hétvégén messzire utazunk a kisgyerekkel, és már ennek lázában égünk. ma este megpróbálom nem elfelejteni

maybach 2009.05.13. 16:02:17

Igen Jé!
Aqaba Jordánia. Bár a történet szempontjából csak annyira volt fontos, hogy arab és nem mellékesen lehetett vele hencegni.

Fiam!
Ha ilyen lelkes hallgatóság, ez nem is igaz, mert olvasóság, vahgy, esetleg egyszer elmesélem a murci, úgymint újbor, és a sör találkozását Triestben.

2009.05.13. 16:16:10

@maybach: folytatva a Rejtői vonalat, volt olyan kikötő, ahol nem próbáltad a helyi nedűket? kész csoda, hogy nem a francia idegenlégióban kötöttél ki :)

maybach 2009.05.13. 16:19:45

Jé!
Az volt az elv, hogy kutya kötelességünk megismerni a helyieket és szokásaikat. Ez sok vesződséggel jár, nem mondom, de mégis.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.13. 16:22:06

@Jé: Oké :) Publikus, hogy hova mentek?

@maybach: Mormogi a megmondhatója, hogy a családokat és a barátokat leszámítva a meséket szeretem a legjobban. Nem baj, ha van egy kis valóságalapjuk :)
Az újbor és a sör csak Triestben vagy Benned is találkozott?

2009.05.13. 16:34:15

@maybach: tiszteletre méltó ez az elhivatottság. tényleg. :)

@fiam: Párizsba megyünk, megtekintjük a Disneyworld nevű műintézményt.

maybach 2009.05.13. 16:43:00

Jé!
Ó, nem panaszként említettem, bár szó mi szó, hoztam áldozatokat.

Fiam!
Szerinted?

Zuzuka 2009.05.13. 17:29:42

sziasztok!
legelőször is: édes fiam: NAGYON BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT KÍVÁNOK NEKED!

ezek a berúgásos sztorik nagyon jók!! na nem akkor, hanem utólag elmesélve, főleg ha mások mesélik el, vagy egészítik ki:)) a sport és a csapatszellem kötelez, és nem szabad cserben hagyni a barátokat sem amikor nehéz fizikai munkáról van szó. más országok folyékony kultúráját is meg kell ismerni, nehogy megharagudjanak és valami diplomáciai katyvasz legyen belőle.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.13. 18:17:18

@Jé: Tök jó. meg az is, hogy írsz majd róla :)
Érezzétek jól magatokat!

@maybach: Szerintem, ha már Ti voltatok Triestben, akkor a bor és a sör volt Bennetek.
Ha rossz a tipp, szólj. Vagy fejtsd ki bővebben! :D

@Zuzuka: Nagyon szépen köszönöm!!!

Igazán széppé tettétek a napomat.

maybach 2009.05.13. 18:47:32

Fiam!
Talált, süllyedt.
De elmondom mégis. Mert az meg úgy volt, hogy sok sörünk volt és kiderült, hogy haza kell jönnünk és a sok sört meg kellett inni, mert nem tudtuk volna cipelni, így már fáradtan mentünk ki a városba, de most már se Túri Dani, aki igaziból Árpi volt, se a Szántai Jancsi nem volt ott, hanem Jelasics becenevű másik barátom igen, meg Mario, aki trieszti volt és nem olasz, mert ezt külön kihangsúlyozta, de mindig csak némi ital után, és akkor is mikor ott találkoztunk némi újbor, azaz múrci volt nála, de ráadásul lelőhelyeket is ismert szép számmal, így később világosan emlékeztem, hogy egy vonat folyosóján állok és hangosan nevetek Jelasicson, aki meg rajtam röhögött, csak a "jugoszláv" határőrök nem nevettek valamiért.

Zuzuka 2009.05.13. 19:24:53

@maybach: a jugó határőröknek sosem volt humorérzékük.

Zuzuka 2009.05.13. 19:26:42

@Zuzuka: de én nagyon röhögök ám:DDDDD mert a nevetés ragadós - no meg hizlal is:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.13. 19:40:24

@maybach: @Zuzuka: A cseszlovák határőröknek se volt humoruk. Ha csak nem veszem annak, hogy egy ötéves gyerek lábáról lehúzták a cipőt, mert szerintük nem lehet kivinni… Pedig pénzért (cseh koronáért) vették.
Lehet, hogy ez valami előírásféle volt a cuclista határőröknél, mert a többi se nagyon mulatott… Aszongyák, a Zen Dékások a legkevésbé…
Szóval valami olyasfélére gondolok, mint "Az úttörő nem hazudik!" - vagy valami efféle. De ebből már kinőttek, úgy látszik :-(

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.13. 19:47:05

hogy csatlakozzak a téméhoz. ifjúkoromban nem zárkóztam el soha sem egy kiadós berugás elől, ha jó volt a társaság. a sztorik többsége végül aztán nem igazán publikus végkifejletekbe torkollt:))
mostanában csak szociális és gasztró ivó vagyok. utoljára hét évvel ezelőtt rugtam be, mikor is a legjobb barátom, felugrott hozzám, hónaalatt egy egész katron tokaji aszúval, mondván most vette akciósan, de nem meri hazavinni, mert akkor hamar elfogy. azért erősködött, hogy egy üveggel bontsunk ki, mert meg kéne kóstolni, "nem-e szar ez az akciós négyputtonyos". hajnalban, csontrészegen, meredten néztük az egyetlen megmaradt üveget, és azon tanakodtunk mit kezdjünk vele...:)
(a barátom, pár nappal később azután meghalt egy balasetben. az az üveg bor azóta is ott van bortartómban...)

maybach 2009.05.13. 20:01:18

Toma!
Elég horroros, de a legjobb helyre került a Tokaji.

Mormogi!
A "csehszlovák"
barátaink minket is izélgettek, de miután keresztülverekedtük magunkat rajtuk, a magyar pajtások hülyébbek voltak. Közölték, hogy ennyi sört, egy kocka wartburg teljes csomagtartója, nem lehet behozni. Mi meg mondtuk a cimborámmal, hogy vissza ugyan nem visszük. Neki is láttunk meginni, mire mégis elengedtek, csak mi már picit pöszék lettünk.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.13. 20:03:21

@Bombadil Toma: A jó történetek már csk ilyenek: gyakran szomorúan végződnek…
Ami pedig az ivást (mint olyat) illeti, az emberi tűrőképesség annyi tényezőtől függ, hogy bele sem merek gondolni. Egyszer fél üveg sörtől (egyszerű hazai volt) úgy becsiccsentem, hogy csak néztem - máskor kétnapos vidéki lagzi után (a végén bújdosó pohárral) a restiben volt katonatársam még rámtukmált pár korsóval - a papáját, aki egész este mellettünk volt, és feleannyit se ivott, nem szolgálták ki, mint részeget…
Vasárnap elgyalogoltunk a néhai Kasai Söröző helye mellett (most valami belga vendéglő, fel is tetettek a sarkon másfélemeletnyi magasságban valahogy üresen maradt posztamensre egy "Maneke Pis"-t) ahol egyszer egy ültő helyünkben megittunk volt évfolyamtársammal fejenkét 11 üveg Zsiráf sört, ami tudvalévőleg 12 fokos - mikor kapni lehet… Aztán gyalog mentem haza, s igen jót aludtam.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.13. 20:08:47

@maybach: Mi vonattal mentünk, ott nem lehetett "áttörni"…

Közben felködlött a pontos szöveg:
"A Zúttörő mindig igazat mond!" - legfeljebb nem fejti ki a zigasság minden szegmensét…

2009.05.13. 20:27:28

@Mormogi Papa: ez nagyon jó duma, muszáj lesz megjegyeznem :))))

Zuzuka 2009.05.13. 20:36:23

megnéztem a kisdobosok 6 pontját (én még az is voltam) és tanítanám ma is, kivéve az úttörőyakkendőset, az nagyon snassz:)
www.mommo.hu/kep/popup/93299/92f6cc2bee

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.13. 20:38:12

@Jé: Nincs szabadalmi oltalom alatt - egy ismerős bátran használhatja :-)))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.13. 20:44:14

@Zuzuka: Mindenek van eleje… és boldog őse. Nem az ujjukból szopták, volt a cserkészeknek is előírása, no meg tíz parancsolat ugyi…
Eddig még az bírta legtovább, ámbár egy bizonyos názáreti szerint abból is csak egy az igazán fontos - az összes többi abból következik…

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.13. 20:53:18

Mehetek végre haza, elengedett a munka…

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.13. 21:03:34

Na jó, bevallom, én is voltam kakukk, igaz, csak kétszer (ha jól emlékszem). Egyszer 15 (jesszus!) évesen, amikor az első és legnagyobb (mert ugye nem volt időm kiszeretni belőle) szerelmem (húsz éves volt) disszidált ill. az egész családja. Na, a kétségbeesett levelét (mert Ő haza akart jönni, de az apukája összetépte az útlevelüket) elolvastam, elmentem a boltba, vettem egy üveg császárkörte likört és kb. három óra alatt megittam.
Aztán másodszor, amikor kiraktam Neoexet, megittam háromneyed üveg sárgadinnye gyümölcsvodkát. Mert megszakadt a szíves és, mert szeretem a gyümölcsös cuccokat...
Hát, úgy tűnik, én nem jó kedvemből iszom. Még jó, hogy olyan kis vidám vagyok amúgy.
Most is ittam egy teljes pohár pezsgőt. De már ettől kábé vonatos Maybachnak érzem magam :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.13. 21:05:38

@Zuzuka: Totál vállalhatók a pontok most is.

maybach 2009.05.13. 21:43:39

Jól van, akkor a pezsgőről is valamit.
Ez meg Reniben történt, ami a majdnem kommunista SzU.-ban is külön világ volt, szóval egy kellemes kis vendéglátó helyen, a már említett urak teljes hiányában, ám Horváth Laci barátom és néhány helybeli női hölgy társaságában pezsgőt fogyasztottunk némi vodka kiséretével, teljesen figyelmen kívül hagyva balsejtelmeinket, valamint azt a tényt, hogy a helybéliek egyfolytában kevergették némi szívószálak segítségével a pezsgőjüket, mert hogy ők hivatásszerűen fogyasztottak naponta, nem oly hebehurgyán, mint mi, akiknek a kaland után némi kihagyásra volt szükségünk. Ebből az következik, hogy a pezsgőben a buborék a veszélyes.

maybach 2009.05.13. 21:56:09

Zuzu!
Levelet hozott a pósta!

Zuzuka 2009.05.13. 22:22:12

az ám, jó sokat! kösz, hogy szóltál:)

már tudom mit jelent a mondás: a májusi eső aranyat ér. itt egy csepp sincs, de Toma legalább gazdag lett.

maybach 2009.05.13. 22:48:21

Barca vs. Bilbao félidőben 1:1.
Jó csattogós meccs. A baszkok kis vért is ittak előtte.

maybach 2009.05.13. 23:20:34

Helyreállt a világ rendje. 3:1
süti beállítások módosítása