Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Sertésszelet erdei gombás szósszal

2008.09.27. 05:01 Bombadil Toma

 

 
 
Legutóbbi kerti grillparti alkalmával az előkészített húsok mellé vettem tartalékként pár szelet tarját, hátha beesik valaki váratlanul. De nem volt rá szükség, így megmaradt. Másnap el kellett készítenem, mert lefagyasztani nem akartam. Szokás szerint improvizálnom kellett, mert nem volt semmi tervem az elkészítésére.
A fagyasztóban találtam egy adag vargánya-szegfűgomba keveréket és két szelet bacont, a kertben szedtem kakukkfüvet és petrezselymet. Már kezdett körvonalazódni bennem, hogy mit lehetne készíteni ezekből. Így született ez az étel.
 
 
Hozzávalók:
 
·        4 vastag szelet sertéstarja
·        2-3 szelet bacon vagy pancetta
·        30 dkg erdeigomba-keverék (vargánya, szegfűgomba, rókagomba…)
·        5 dkg vaj
·        2-3 ek. tejszín (elhagyható)
·        2-3 gerezd fokhagyma
·        1 nagy csokor petrezselyem
·        1 ág kakukkfű
·        csirke-alaplé
·        száraz fehérbor
·        olívaolaj
·        só, bors
·        liszt
 
 
Előkészületek:
 
Ha nincs elkészítve előre, akkor az alaplével kezdek.
A hússzeleteket két fólia között, tetszés szerinti vastagságúra kiklopfolom, sózom, borsozom, majd lisztbe forgatom.
A szalonnát apróra vágom, a gombát megtisztítom, és ízlés szerint apróra vagy nagyobb darabokra vágom. (Ha szárított gombám van, akkor egy órával előtte bő vízbe áztatom.) A fokhagymákat hajszálvékonyra szeletelem.
 
Elkészítés:
 
A vaj felét (a másik felét felhasználásig a fagyasztóba teszem) és ugyanannyi olívaolajat felforrósítok egy nagyobb serpenyőben. A hússzeletek mindkét oldalát hirtelen kisütöm, majd félreteszem.
A serpenyőből kiöntöm a zsiradék nagy részét, visszateszem a tűzhelyre, közepes hőfokra, és beledobom a szalonnát. Amikor egy kis zsírt engedett és kezd pirulni, hozzáadom a fokhagymát is, és tovább pirítom egy-két percig. Ezután jön a gomba, amit szintén pirítok egy kicsit, rászórom a kakukkfüvet, sózom, borsozom, majd egy fél pohár száraz fehérbort öntök alá. Addig forralom, míg az alkohol elpárolog és a bor fele elforr.
Hozzáöntök 2 dec csirke-alaplevet, elkeverem, a szósz tetejére visszateszem a hússzeleteket, lefedem, és tíz percig kis lángon párolom. Ezután kiveszem, a húst, melegen tartva a tálalásig félreteszem.
A gombás szószt közepes hőmérsékleten tovább főzöm, a maradék, hideg vajat kis kockákban adagolom hozzá, miközben a serpenyőt előre-hátra mozgatva rázogatom (nem keverem!). Közben a petrezselymet apróra vágom, és a nagy részét beleszórom a szószba (egy keveset félreteszek a tálaláshoz). Hozzáadom a tejszínt (ez akár el is hagyható, de én szeretem, mert selymesebb lesz tőle a mártás), elkeverem, és ha még kell, sózom és borsozom. Kész!
 
 
Tálalás, tippek:
 
Tálaláskor egy szelet húst helyezzünk a tányérra, a gombás szósszal öntsük le, majd egy kevés friss, apróra vágott petrezselyemmel szórjuk meg.
Köretként adhatunk hozzá tésztát vagy rizst, de én köret nélkül, frissen sütött foccacia kenyérrel szeretem a legjobban.
A maradék sült hús két napig eláll a hűtőben, jól lefedve, de a szósz csak frissen elkészítve jó.
A sertéstarja erdeigomba-mártással akkor a legfinomabb, ha a szószt többféle gombából készítjük, hiszen ez adja az étel fő ízét. Legalább a fele legyen vargánya vagy szegfűgomba, mert ezek rendkívül aromás, zamatos fajták. Ehhez már csak hozzátesz a friss petrezselyem íze és a vajpuhára sütött/párolt sertéstarjaszelet…
Tölgyfa hordós érlelésű chardonnayt ajánlok hozzá.

129 komment

Címkék: recept gomba sertés főétel toma szósz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.27. 16:09:29

Ráadásul a többi sem napsárga, hanem krém, csak olyan derűs, napos hatása van. Úgy ám.

marisell · http://kifozde.blog.hu 2008.09.27. 16:20:09

Zuzuka
a családom képviselteti magát a fesztiválon, és utána meglátogatnak, szóval csak ülök és várok.a lecsóhoz nem kis mennyiségű pálinka is fogyott, emiatt középső lányom egy kicsit pihen, bár kimondani nehezen tudta, hogy most elmegyek aludni:))))
további "lecsótól" megrészegült nagykorú gyerekeket várok. engem egyébként halálian zavar, ha berúgnak, pedig nem is az én fejem fáj másnap.azt mondják, hogy azért van, mert kontroll mániás vagyok.hihetetlen miket tudnak kitalálni:))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.09.27. 16:22:50

Nekünk egyszer volt akváriumunk. Két hal tüdőtágulásban hunyt el, három ezt látván, öngyilkossági okokból kiugrott az élőhelyükről. Sokáig rejtély volt a hollétük, de egy tavaszi szekrénytologatós nagytakarítás rávilágított a dolgokra. A maradék egy darab a WC-n keresztül úszott a Sió-ba, onnan a Dunába, a Fekete-tengerbe s ki tudja, hol volt az uticélja?!

Amíg még mind megvolt, Fruzsi interjút készített velük. Vinnyogtunk a szellemes válaszaikon! :)

Zuzuka 2008.09.27. 16:36:55

itt napsárga az előszoba és a hálóm, de épp úgy jártam mint Te, amikor festettem:)- először.
feng shui szerint a színek, az elrendezés, minden.
nekem tetszik:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.27. 16:37:32

Fiam, én imádom az akváriumot. Amióta életben is maradnak a halak, azóta főleg. Nekem is megvoltak a kezdeti horrortapasztalataim, de egy ideje (kb. 2 éve) remekül működik minden.

Pálcika 2008.09.27. 16:42:43

hát valamit bekell vallanom:holnap nem leszek itthon

Zuzuka 2008.09.27. 16:45:45

a mi halacskáink annak idején kiugráltak az akváriumból:S nagy munka volt még betanitottuk a mutatványt - de egyszer nem voltunk otthon, sorbafeküdtek a szőnyegen és kimúltak:(
azóta halat csak sütve fogadok el.

marisell, ez ismerős amikor a gyerek hazatalál... de a fiam sose volt még másnapos. hogy csinálja??? nem tőlem örökölte az tuti:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.27. 16:50:06

Zuzu, lehet, hogy veszed észre, amikor "rátölt"...:)

Képzeld, én még nem hallottam a feng shuiról, amikor bizonyos változtatásokat eszközöltem a ház körül/ban, aztán kaptam egy könyvet, és kiderült, hogy ösztönösen a feng shui szerint alakítottam mindent. Úgyhogy azóta is hallgatok magamra ilyen téren.

Pálci, hová mész? Lovagolni?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.27. 17:16:49

Azonnal valljatok színt: mi a helyzet a porzsák nélküli porszívókkal? Érdemes olyat venni? Most téptem ki a maradék hajamat is, a nem passzoló, pedig hozzá való porzsák kapcsán. A mai termés megint ment egyenesen a motorba...:(((

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.27. 17:18:41

Óóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó... Meghalt Paul Newman...:(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((

Pálcika 2008.09.27. 17:39:47

jajjj de sajnálom:((((((
úgy tudom tüdőrákos volt......Isten nyugosztalja!

Pálcika 2008.09.27. 17:42:50

Nadin,holnap Keresztmami leszek:))))))
azt hallottam a porzsák nélküli még rosszabb,ott a szűrőt kell állandóan tisztítani,és még valami de arra már nem emlékszem mi, csak arra,hogy amikor erről érdeklődtem mindenki lebeszélt róla

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.27. 17:58:07

Köszi, Pálci, nagyon fontos volt a véleményed. Egy műszaki boltban is nagyon szidta az eladó, csak hát nála nem lehetett tudni, hogy hazabeszél-e vagy sem... A hócipőm, a padlásom és a fülem mögötti kispolc is tele van a jelenlegi porszívóm porzsákjával. Pedig maga a szerkezet állati jó, erős, de amióta pótporzsák van benne, katasztrófa minden takarítás.

Zuzuka 2008.09.27. 18:03:35

szegény Paul!
micsoda gyönyörű kék szeme volt fiatal korában! nem sok filmjét láttam, de az a pár emlékezetes maradt.
nyugodjon békében!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.09.27. 18:13:40

idősebb korában is készített jó filmeket. pl. a "nobody's fool" (senki bolondja) alapmű. az egyik kedvenc filmem tőle...

a porzsáknélküli porszívónak, én is bedőltem. vettem egyet, aztán csak két kétig használtam. azóta a fáskamrába pihen, és visszakerült, a jó öreg takarítógép:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.27. 18:30:28

A színészi teljesítményen túl, számomra az egyik legszebb férfi volt, akit valaha láttam. És ezt most nem úgy kell érteni, hogy a zsánerem, hanem ahogy az ember egy "műalkotást" néz. Elállt tőle a lélegzetem. Mert amúgy a rosszfiúkra bukom. Pl. Jeff Goldblum:)))

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.09.27. 18:51:09

a biográfiájában az első mondat:))
...the man with the most famous blue eyes in movie history...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.27. 18:53:08

Bakker, kezd tisztaság és rend lenni a felső szinten, és már alig tudom elképzelni, hogy elmenjek innen... Hogy ebből mi lesz?

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.09.27. 18:58:55

nekem mindig a "raindrops keep falling on my head" című dal ugrik be newmanról, a butch cassidyből:))
www.youtube.com/watch?v=howEAqstkzQ

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.27. 19:04:48

Nekem meg kirabolni egy-két bankot a fenntartására...:)

Zuzuka 2008.09.27. 19:11:33

kösz a linket Toma, valóban maradandó!
megemlékeztem...
nagyon helyes volt, idősebb korában pedig huncut - a képek alapján:) szép hosszú és tartarmas életet élt.
RIP

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.09.27. 19:17:27

Paul Newman-t én is szeretem. Sajnálom magunkat, hogy már nincs köztünk!

Szerintem a legtöbb nőre rájön olykor - nálam kb. félévente - a bútorok pakolászása, hogy újra harmonikusnak érezzük az otthonunkat. Pedig látszólag semmi sem változik, mégis valami mintha bezavarna.
Én még nagyon mélyen nem tanulmányoztam a feng-shui-t, de szeretném.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.27. 19:25:41

Érdemes, Fiam, határozottan.

Visszahurcoltam az ágyneműmet is a hálószobába. Végre normálisan elférek újra a macskákkal. Kicsit keskeny volt lent az összecsukott kanapén aludni (úgy fért csak el a betuszkolt bútorok miatt), éjjel mindig valami nyögésre-nyarvogásra ébredtem, ahogy véletlenül agyonnyomtam valamelyiket:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.27. 19:56:55

Azt a mindenit, nézem a Megasztárt, és már sokadjára ver ki a víz pozitív értelemben ettől a kislánytól, Tóth Lüszitől (beszarás, hogy ezt így írják:))... Egy gyémánt, remélem, soha nem csiszol rajta senki, mert így tökéletes!!! Egek, 13 éves...

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.27. 20:29:44

Mi volt itt, gombamérgezés, hogy mindenki eltűnt?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.27. 20:31:35

Hehe, ránézésre azt gondoltam, hogy az egyik fiú, Király Viktor, Király Linda öccse lehet, teljesen olyan az arcberendezése. Most rákerestem a Guglin, és tényleg!:)

Pálcika 2008.09.27. 20:38:24

most végeztem a zöldparadicsom lekvárral.
most már nem akarok több befőzést/elrakást:(
még éjszaka kiadagolom a csalamádét és ezzel vége!!!!!!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.27. 21:01:08

Pálcika, nem Te lennél, ha nem éjszaka, törött végtagokkal végeznél ilyen melót...:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.09.27. 21:03:24

nadine
hogyhogy nem mrs. marple-t nézed az m1-en? :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.27. 21:15:26

Ritkán hallok jó énekeseket, itt meg igen. Mindig lenyűgöznek. Miss Marple-t még nem hallottam kornyikálni:)

marisell · http://kifozde.blog.hu 2008.09.27. 21:23:04

Nekem mosható porszívóm van.nagyon hatékony, és mivel én asztmás és por allergiás(is) vagyok, imádom,langyos vízzel hamar kimosom, és száradás után úgy szív mint az új.pedig már vagy 5 éves, ha nem több.előtte gyerekem portalanítja.és jó illat van porszívózás közben.
P.Newmann-t utoljára egy HBO sorozatban láttam Empire Falls volt a címe,lekalózkodtam,.Hihetetlen volt benne.azt hiszem, hogy jó sokáig nem fog ilyen gyönyörű, értékes és tehetséges ember élni holivúdban.A gamma sugarak hatása a százszorszépekre, ezt a filmet láttam tőle,először, még tizenéves koromban, soha nem felejtem el.
gyerek halálosan részegen jött meg a lecsófesztiválról.ilyenkor kicsit sajnálom, hogy nem lettem apáca:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.27. 21:35:57

Marisell, mit jelent az, hogy "mosható" porszívó? Nekem is porallergiám van.

És mit csinál a gyerek, amikor halálosan részeg a lecsótól? Danol?

marisell · http://kifozde.blog.hu 2008.09.27. 21:40:55

Nadine, a mosható porszívóban nincs porzsák, hanem szűrők és műanyag tartály van.és a porszívó szívja a port:)))
én nem voltam a lecsófesztiválon, de láttam a lecsót, ha érted mire gondolok.basszus, ezt annyira utálom.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.27. 21:42:46

Akkor azt a porszívót dicséred, amit Pálci szidott? Hm. Jaj. Tanácstalan vagyok.

Igen, értem. Akkor nem danol, hanem ordít, bele a vécébe:) Én is átestem hasonlókon ifjabb koromban, de én gondosan elrejtettem a ruhásszekrénybe. Aztán hetek múlva megtaláltam:)))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.27. 22:11:57

Toma, most nézem, hol vannak a jó kis tescós zöld kockás tányérok?

Pálcika 2008.09.27. 22:20:22

tényleg,igaz,hol a jó öreg családi tányér????
ez olyan éttermi-elegáns,szép és modern.
szeretem a zöld kockásat!
nem tudom milyen vagy mi az a mosható porszívó(döbbenet,hogy ezen a fronton hiányosságaim vannak) talán megegyezik a porzsák nélkülivel???

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.27. 22:22:22

Én sem tudom, de úgy tűnik, Marisell átment nővérkébe, úgyhogy nem árulja el.
Én is szeretem a zöldet is, a kockásat is, a kettőt együtt meg különösen. Most viszont elköszönök, már alig látok.
Jó éjt, szép álmokat!
Pálcikának ágynyugalmat végre!

Pálcika 2008.09.27. 22:22:56

végeztem a csalamádéval is:)
megyek megpróbálok aludni mert holnap én leszek az egyik főszereplő és jól kéne kinézzek(magamhoz képest)
szép álmokat!

Pálcika 2008.09.27. 22:23:47

szia Nadine,álmodj szépeket!!!!!!

Benikuty 2008.09.27. 23:28:05

Szép álmokat, aludjatok jól, álmodjatok szépeket.
Megjöttem.

Benikuty 2008.09.28. 07:37:18

Jó reggelt,
olvasgattam,
sütöttem,
bundáskenyeret.

Még rászokom a kávéra:))

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.28. 08:44:24

Jó reggelt. Rég aludtam ilyen jól, mint a saját ágyamban, egy darab macskával a hónom alatt. A frizurámból ítélve vagy egyetlen pózban feküdtem egész éjjel, vagy arról az oldalról jött a tornádó.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.28. 10:45:07

Ti is a dobozolósarkomat költöztetitek az emeletre? Kedves Tőletek:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.09.28. 10:55:06

Sziasztok!

Főzök.

Nincs akkora lajbim, mint amennyi káposztát vettem. Meg még a gombócok és az oldalas!
Ebből mi lesz?
Lehet, hogy háromféle kaja :)
Csók mindenkinek!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.28. 11:16:39

Fiam, a lajbi nem egy ruhadarab? Kabátban szoktál főzni?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.28. 11:18:44

Most megnéztem a Guglin. De az. Egyszer próbáld ki lábosban is!:)

Zuzuka 2008.09.28. 11:20:52

jóregg!
a virágokat költöztetem be a teraszról.
zuhany, földpótlás, esetleg átültetés. de a legnagyobb meló helyet keresni a lakásban...
ahol a macsek nem tesz kárt bennük! bár had egye ha jólesik:)

Zuzuka 2008.09.28. 11:26:44

lajbis káposzta gombócokkal - kérjük a receptet:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.28. 11:43:56

Zuzu, megdobhatnál egy-két zsák virágfölddel. Nekem is egy csomó mindent át kéne ültetni.

Benikuty 2008.09.28. 12:24:44

Édes Fiam, javaslom a töltött poncsó címet:)
ezereggyel süt napocska, barnulhat lapocka

Benikuty 2008.09.28. 12:32:24

Pénteken és szombaton is integettem Érden, Fehérváron. Szüretre menvén, onnan jövet:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.28. 14:31:22

Remek:)

Pálci, még ne kapkodj az új posztod élesítésével. Nem mondható túl nagynak a mai forgalom.

Zuzuka 2008.09.28. 15:08:13

mert vasárnap mindenki pihen, vagy kirándul, de a legtöbben keresztelőre mennek és lakást festenek:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.28. 15:12:06

Most csak pakolnak ezerrel, nem festik!:) Muszáj egy kicsit "pihennem", mert beállt a gerincem a felfelé nézéstől, meg az emelgetéstől. Úgyhogy most csak könnyedén le-föl rohangálok a lépcsőn, mindenféle tárggyal. Szerintem ma megvolt a kétszáz fordulás:)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2008.09.28. 16:18:34

nadine, pálci
tomakonyha.blogspot.com/2008/09/konyhai-beruhzs-tnyrok.html

végre ma sütött a nap ezerrel:)) most nekiállok ebédet főzni. vagy valamit.

Benikuty 2008.09.28. 16:27:35

Nálunk csirkepörkölt volt tésztával, kanalat is ettünk hozzá, annyi leve volt:))
Toma, követelem a zöld mintás tányért, it was your brandname:D

Benikuty 2008.09.28. 16:36:43

Kér valaki egy szelet feketeerdő tortát?
Mert én igeeen!:))

2008.09.28. 16:43:45

Beni, szívem csücske vagy! hol az a torta??? az a kedvencem :)

Benikuty 2008.09.28. 17:06:31

Jékisangyal, szombaton a tányérodon fog landolni:D

Pálcika 2008.09.28. 17:29:34

Szép estét!!
rengeteg dolgot kell elmondanom:)
először is és a legfontosabb:keresztmami vagyok:)))juhé!!!!és a férjem keresztpapi és a templomban Tomika nagyon nagyfiúsan viselkedett,és még az atya sem vette észre,hogy elvan törve a karom(bár a kézfogásnál furcsállotta a lagymatag szorításom)de Tomikát végig a férjem tartotta,én csak szép voltam és csinos és elvarázsló és okos:))))))))és KERESZTMAMI!!!!!

2008.09.28. 17:34:07

Beni, hála :)

Pálcika, gratulálok!

Pálcika 2008.09.28. 17:35:46

Nadine,látod este Te voltál az utolsó gondolatom,jól is aludtál:))))))
én nem tudok posztot élesíteni(azt nem tudom miért nem engedi a gép???)nekem csak addig van hatásköröm,hogy vázlatot rakjak föl.de eddig csak egy napibölcs van fent mert a gasztrókat csak fényképeztem majd holnap és holnapután megírom aztán a fiam felteszi a fényképeket és csak utána lehet élesíteni,szóval az még egy jó hét mire poszt lesz.
szerencsés vagy,hogy veled aludt a macsek az enyémeket még nem lehet bekönyörögni a házba:(

Pálcika 2008.09.28. 17:36:30

Szia Jé:)
köszi Jé:)

Benikuty 2008.09.28. 17:37:51

Pálci, én azt a "csak" szócskát feleslegesnek tartom:))

Pálcika 2008.09.28. 17:38:58

Beni,két dolgot hoztunk haza:-husikát,,feketeerdőtortát:))))))))

Hobbiszakács · http://hobbiszakacs.blog.hu 2008.09.28. 17:39:15

Sziasztok :-) Toma, nemcsak a jófalat szép, hanem a tányér is :-)

Eljátszottam Szilágyi Erzsébetet, most Nadine kezében a levelem sorsa :-)

Szép estét :-)

Pálcika 2008.09.28. 17:44:12

Beni,igazad lehet a csak-kal de vigyáznom kell mit írok mert jövőhéten élőben(!!!)találkozom veletek és tudod nem szeretnék csalódást okozni:)))))

Benikuty 2008.09.28. 17:51:21

Pálci, mi az a "csalódás"?:D

Pálcika 2008.09.28. 18:00:59

Toma,elolvastam!jó vétel!tényleg kell néha valami új!de én annyira szeretem a zöldkockásat! én hűséges és ragaszkodó típus vagyok:)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.09.28. 19:00:42

Szervusztok!

Hehe, hogy mit nem írtatok!?
A lajbi az nálunk lábas-lábos is.
Végül töltöttkáposzta lett, de nem szoktam levelekbe tölteni, úgyhogy helytállóbb a meztelen gombócos káposzta oldalaskával.
A tyúkhúsleves is nagyon ízlett mindenkinek meg a süti is, pláne a Sacher-torta.
Apukám teljesen meghatódott. Mi is.

Látom a Ti napotok is jól telt, tele hamikkal, tortákkal, új tányérokkal, keresztmamisággal :)

Mostantól gyakrabban leszek. Pláne, hogy a svéd Szilágyi Erzsébet hasonmás is élesítette a klaviatúráját.

Gondolom mindjárt jön M. P. és újabb kalandokat olvashatunk! :)

Beni, Te meg már lázban égsz, igaz?
Én is várom a jövő hetet, a csopibulit, de sajnálom azt is, hogy nem lehetek Veletek.
Fényképeket nézhetek majd valahol?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.28. 19:07:01

Fiam, már le nem mosod magadról, hogy kinőtt kabátban főzöd a káposztát!:)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.09.28. 19:16:06

Ha kicsit hidegebb lett volna, a kabát stimmelt volna. :)
Ám én ragaszkodom ahhoz, hogy a mi tájékunkon, vagy legalábbis a falunkba, de a családunkban biztosan lajbinak becézzük a lábost. :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.09.28. 19:17:32

Nem tudom, mi történt velem, de vágyom arra, hogy takaríthassak. Azt hiszem orvoshoz kell mennem. Azért remélem, holnapra meggyógyulok.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.28. 19:18:27

Semmi kétség, ez Pálcika hatása. Kabát ide vagy oda.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.09.28. 19:47:01

Igen, múltkor írtam, hogy ijedten vettem észre, kezdek elpálcikálósodni :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.09.28. 19:49:18

Nadine, jó olvasni, ahogy megküzdesz a problémákkal. Erőt merítettem belőle.
Most gyorsan csinálok néhány problémát és bátran szembeszállok velük :)

www.youtube.com/watch?v=MilfP2fVLhU

A régi építőtábori emlékek tiszteletére tettem be a fentit.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.28. 19:50:13

Na, most milyen problémákra gondolsz?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.09.28. 19:53:35

Olyanokra, amikat én okozok magamnak és ezért meg is tudom oldani őket, hogy legyen sikerélményem :)
Nagyon rákaptam a siker ízére a tanfolyam és a vizsgák alatt :D

Tudom, hogy én magam vagyok egy problémahalmaz, de ezzel már nem akarok foglalkozni.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.28. 19:55:19

Na, ezt most nem értem, de az biztos, hogy mindenki (én is) magának gyártja a problémákat.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.09.28. 19:58:44

Csak kicsit viccelődök. Dehogy akarok problémákat!!!
Csak örülök, hogy néhány nehéz helyzet elől nem futamodtam meg, hanem megoldottam azokat.

Vidámkodjunk!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.28. 20:01:28

Semmi baj, csak nem tudom, hol olvastál és mit a problémamegoldásomról...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.09.28. 20:03:35

Festés-mázolás, pakolás, takarítás, stb. szóval a mindennapjaidról, amit itt megosztasz velünk.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.28. 20:05:14

Ja, értem. Hát, én ezt egyszerűen nem problémaként kezelem, azért nem értettem. Nálam a probléma más kategóriát jelent, olyasmit, amit ezért vagy azért nem tudok megoldani, viszont zavar, bánt stb.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.09.28. 20:07:52

Fogalomértelmezésizavarom van. Latinul nem tudom, hogy hívják. Majd Mormogi megírja :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.28. 20:09:05

Bocsánat, de én most elvonulok tévézni. Cinemax. Még visszanézek, nyugodtan rosszalkodjatok!:)

Pálcika 2008.09.28. 20:59:34

na kérem szépen:több kérdésem is lenne
-megírtam a zöldparadicsom lekvár posztot,van rá igény?
-amennyiben van,valaki nézze át főleg a képek miatt
-amíg dolgoztam az adminben észrevettem holnap reggel ötre két poszt van élesítve(?)
-az egyik az én bölcsem(vésztartalék ínséges poszt nélküli időkre)de amikor időpontot akartam változtatni csak valami szöveget írt ki és nem engedett szerkeszteni,pedig én vagyok a szerző tehát belenyúlhatnék elvileg,gyakorlatilag nem enged hozzányúlni.
-visszaolvastam és Toma lépésről-lépésre oktatását kívülről megtanultam.rájöttem nekem nincs olyan opcióm,hogy publikál(csak ment, illetve alatta ment és bezár,utána alatta semmi nincs)aztán a tulajdonságokban nekem csak a megjelenés ideje van,szerző nincs.talán ezért nem tudom élesíteni a posztomat csak vázlatot tudok írni.vagy valamit nagyon elrontok de mit???????

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.09.28. 21:14:16

Pálci ehhez én csak annyit tudok hozzászólni, hogy van igényem a lekváros posztodra! :)

Pálcika 2008.09.28. 21:16:28

na kérem,konzultáltam a fiammal(mivel pókembert néz a tévében csak kicsit ér rám)és azt mondja azért látok a napibölcsnél csak valami kódszerű szöveget ha a művelet opcióra kattintok mert az már élesítve van.ha a másik posztomnál kattintok a műveletre akkor ott még tudok szerkeszteni illetve időpontot változtatni igaz az még vázlatban van.
érti valaki(TOMA?????)mit vakogok itt????
végül is,csak a holnap reggel egyszerre két poszt megjelenése miatt próbálom(próbálnám)kibogozni a gordiuszi csomót........

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2008.09.28. 21:28:57

Én most nézem a Duna tv-t.
Szép álmokat!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.28. 22:10:48

Pálci, itt vagyok, mindjárt ránézek. Addig engedj el mindent!:)

Pálcika 2008.09.28. 22:13:05

most már csak a reményem marad meg arra,hogy Toma éjszaka benéz és rendbe teszi a reggelt,
vagy esetleg még előkerül Nadin(de erre este tíz után és reggel öt előtt kevés az esély)
Jé betű és Cyan éjszaka nem valószínű,hogy erre kószál
de mivel álommanó kérlelhetetlenül eljött értem mennem kell.....

Pálcika 2008.09.28. 22:14:01

visszavonom Nadinre tett célzásomat:))))

Pálcika 2008.09.28. 22:20:54

nó,hát akkor megnyugodva megyek alukálni:)
szép álmokat!
köszönöm Nadin:)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.28. 22:24:27

Szívesen, Pálcika. Nem tudom, mitől féltél a képekkel kapcsolatban, tökéletes sorozatfotókat készítettél, Toma módra!:)
Aludj jól, sztem ezt szerda reggelre időzítem.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.09.28. 22:33:59

Mivel hétfőn mindig nagy a pangás, csütörtökre lőttem be.

cyan 2008.09.28. 23:41:16

Pálcika, én éjjel mindig erre kószálok, kivéve, mikor nem. ha jól emlékszem még múlt héten tettem hátrább a napi bölcsességedet, mert tumultus volt posztügyben. igaz, akkor még nem tudtam, h holnap is az lesz :) Nadine megszerelte, akkor nekem már nincs is dolgom vele :D
süti beállítások módosítása