Friss topikok

Tomakonyha blog

Kukkolda

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kifőzde

Közösségi blog napi posztokkal minden témában. Gasztronómia, könyvajánló, utazás, napi aktualitás

Címkék

ajánló (1) alapanyagok (2) alapítvány (2) alma (4) amadea (6) avokádó (1) bab (9) barangoló (24) bárány (7) barbecue (5) barkács (1) befőzés (6) benikuty (16) blogbuli (1) bográcsos kaják (3) bölcsesség (11) bor (1) borjú (5) chili (2) csajszi (1) csirke (44) csülök (1) cukkini (3) curry (1) cyan (12) dél afrika (3) desszert (23) édeskömény (1) égigérő fű (16) egytálétel (15) egzotikus étkek (10) előétel (7) ételfotók (1) étteremkritika (2) fiam (20) film (2) főétel (30) freddy (6) gaszto (2) gasztro (282) gerle (1) gomba (25) grafit macsek (1) grill (3) grillezés (2) guargumi (1) gyöngyfűzés (1) haiku (33) hal (9) holland (3) hsz (11) humor (5) húsvét (1) indiai (1) indiai izek (1) irodalom (24) janikovszky éva (16) játék (2) (71) kacsa (14) kakas (2) káposzta (1) karácsony (4) karácsonyi menü (2) karaj (1) kenyér (3) kenyérsütő gép (4) képek (3) kert (7) kerti sütés (5) kínai kaják (11) kivizsgálás (1) könyv (29) köretek (23) korma (1) krémleves (1) krumpli (21) kultúra (4) kutya (6) lazac (1) lecsó (2) lekvár (2) lepény (1) lépésről lépésre (3) leves (15) liba (6) ludaskása (1) m.küvé (10) máj (5) mánia (10) marhahús (29) márton nap (1) maybach (8) medvehagyma (1) mese (1) micimackó (5) mormogi (3) n.zoli (10) nadine (24) napló (1) néni (1) népszokások (5) nokedli (1) nyúlhús (3) nyuszómuszó (1) n zoli (1) olasz ízek (44) oldalas (1) ötperces (3) paella (1) pálcika (21) paradicsom (1) paradicsomszósz (2) pástétom (1) perec (1) petits pois (1) pizza (5) pörkölt (2) pulyka (3) ragu (11) recept (269) recpet (1) reggeli (5) rizottó (6) rizs (2) sajt (1) saláta (17) sertés (37) sorozat (3) sous vide (1) spagetti (6) spájdernecc (6) spárga (2) steak (2) stroganoff (1) szendvics (8) szendvicskrém (3) szolgálati (2) szösz (71) szósz (18) szűzpecsenye (1) tavasz (1) tegyük össze! (8) tészta (36) tikka masala (1) tiramisu (4) tokány (2) töltöttcsirke (1) toma (280) történelem (7) túró (2) tüzes (1) tyúk (1) ünnep (7) ünnepi menü (4) vega (51) vendégváró (7) vers (27) videó (1) vinitor (1) vörösbors kakas (1) zöldfűszerek (1) zöldség (23) zuzu (1) Címkefelhő

Melanzane alla parmigiana - rakott padlizsán

2009.05.26. 05:01 Bombadil Toma

 


 
Mint azt már írtam, ilyentájt, a nyár közeledtével többnyire átállok az olasz konyhára. És kevés „olaszabb” étel van a melanzane alla parmigianánál.
Igaz, most nincs padlizsánszezon, de a Lidlben kódorogva, beleütköztem egy leárazásba. Gyorsan kiválogattam a kemény és feszes húsú, egészséges darabokat, és már mentem is a pénztárhoz.
Az eredeti, autentikusnak mondható receptben csak bivalymozzarellát és parmezánt használnak, de én szeretem, ha többféle sajt is van benne, ezért scamorzát és pecorinót is tettem bele. A pecorínót az íze miatt, a scamorzát inkább mint „vivőanyagot”, mert nagyon szeretem ahogy nyúlóssá olvad. Persze, az íze sem utolsó...

 
Hozzávalók:
 
. 1,2 kg padlizsán
. 25 dkg scamorza sajt
. 10 dk parmezán (Parmigiano reggiano vagy Grana Padano)
. 5 dkg pecorino
. 1 gerezd fokhagyma
. fél csokor friss bazsalikom
. só
. olívaolaj
. liszt
 
Előkészületek:
 
A padlizsánt hosszanti irányba, fél centi vastag szeletekre vágom, megsózom, és egy szűrőtálba téve, fél órára félreteszem.
Ha nincs kész paradicsomszószunk, készítsük el az itt leírtak szerint.
A parmezánt és a pecorinót finomra lereszelem, és összekeverem.
A scamorzát a reszelő nagyobb lyukán lereszelem (vékonyan fel is szelhetjük), a bivalytejes mozzarellát meg egy éles késsel vékony lapokra vágom.
A padlizsánszeleteket vízzel leöblítem, majd papírtörlővel szárazra törölgetem.

 
 
Elkészítés:
 
1. A padlizsánszeleteket lisztbe forgatom, egy teflonserpenyőben nagy lángon, olívaolajon aranybarnára sütöm őket, majd egy papírtörlővel leitatom róluk az olajat, és félreteszem őket.
2. Egy megfelelő méretű (20 x 34 x 6 cm) sütőtálat veszek elő, belereszelek egy gerezd fokhagymát, két evőkanálnyi olívaolajat öntök bele, és egy kenőtollal átkenem az edény alját és oldalát a fokhagymás olajjal.
3. Egy réteg padlizsánt fektetek le a tál aljára úgy, hogy a szeletek egy kissé fedjék egymást, mint a spaletták vagy a tetőcserepek.
4. Vékonyan megkenem paradicsomszósszal, meghintem a scamorza sajttal meg a mozzarellával, aztán megszórom a parmezán-pecorino keverékkel is, aztán még egy réteg padlizsán jön.
5. Így rétegezem tovább, míg el nem érem a tál tetejét úgy, hogy az utolsó réteg  padlizsán legyen, amire már nem teszek a szószból.
6. A tetejét végül megszórom még a parmezán-pecorinó sajt keverékével, majd a 180-200 fokra előmelegített sütőbe teszem, és 30 percig sütöm.
7. Mikor elkészült, kiveszem, és friss bazsalikomot tépkedek a tetejére és meghintem kis olívaolajjal. Kész!

 
 
Tálalás, tippek:
 
A melanzane alla parmigianát legjobb langyosan fogyasztani, ezért várjunk a tálalásával, míg lehűl.
Egy megfelelő nagyságú „kockát” vágunk a tálból és úgy tálaljuk, hogy kevés paradicsomszószt öntünk köré, koktélparadicsommal, bazsalikommal és parmezánforgácsokkal díszítve tálaljuk. Adhatunk mellé pirítóst, de ehetjük magában is.
A melanzane alla parmigianót másnap is fogyaszthatjuk, a melegítés nem árt az ízének, sőt, le is fagyaszthatjuk, későbbre eltéve. Érdemes ezért nagyobb adagot is készíteni egyszerre.
Remek, fenséges nyári fogás, tele friss, pompás, utánozhatalan ízekkel. A krémesre sült padlizsán, a mozzarella különleges aromája a parmezánnal és pecorinóval, az olvadt scamorza sajt... Mind-mind egyenként is nagyszerűek, hát még együtt!
Stílszerűen egy olasz bort ajánlok hozzá, egy palack Sangiovese di Romagnát.
 
Elkészítési idő: 1 óra 30 perc
Költségek: kb. 660 Ft/adag
A bor: 1360 Ft - vinotéka

115 komment

Címkék: gasztro vega recept toma olasz ízek

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.05.26. 12:58:44

sziasztok!
Toma ez nagyon klassz, nyáron imádom az ilyeneket! köszi, kipróba! :)

2009.05.26. 13:01:14

halvány görény, ilyesmire gondoltál:
http://alapanyagok.blogspot.com/

Halvány Görény 2009.05.26. 13:30:44

nem feltétlen csak alapanyagokra, bármilyen kifejezésre, szeretek fogalommagyarázatokat olvasni.

2009.05.26. 13:43:47

idegen szavak szótára? :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.26. 14:06:23

Ez a Scamorza is valamiféle bűnszövetkezet :-)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.26. 14:52:38

jó reggelt!

@Nadine: :))) mindig variálok. gondoltam most ez esne jól a kifőzdének...

@Halvány Görény:
teflonserpenyő = serpenyő, tapadásmentes bevonattal
sütőtál = tál amiben sütni lehet
padlizsán = lila, tojásalakú gyümölcs/zöldség
reszelni = dolgokat, egy másik dolog (reszeleő) segítségével, kisebb darabokra alakítása
...

Zuzuka 2009.05.26. 15:22:22

és a pecorino?:)) arra mi ugrik be?

maybach 2009.05.26. 16:05:01

A pecorino az orrszarvú tápszer.

Zuzuka 2009.05.26. 17:41:28

kis faház a Balcsi partján.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.26. 18:14:03

...játék vár csak.
Nincs rohanás a Balatonnál,
Csak lenne-lenne mindig nyár!"

Azért én a telet is szeretem, személyesen.
Legfőbb indokom, hogy felöltözni mindig lehet még egy kicsit jobban; viszont nyáron egyszer csak eljön az az állapot, amikor választani kell: Otthon maradsz, vagy veszel magadra valamit :-)

Pálcika 2009.05.26. 18:21:21

Szép napot!
a recept biztosan jó,de én még padlizsánkrémet(vagy mi a szöszt?)sem ettem soha........sőt bodzaszörpöt sem ittam még(pedig van bodzabokrom:))nó,és ha már ennyire kitárulkoztam akkor elárulom,hogy UTÁLOM a tojáslevest
@Mormogi Papa: morzézni a tengeralattjárókon is szoktak nem csak a börtönökben:)
@Zuzuka: nekem Gyulai(remélem Ő mondta)szavai ugranak be: a kis pöcs hogy meg nőtt:)))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.26. 18:27:10

@Pálcika: :-))) A Zuzukának írtakkal kapcsolatban felködlött, hogy Fiam említett valamit régebben egy családnév kiejtésével kapcsolatban.
Mint hallottam, nemrég az eset megismétlődött, mert valahol Prága környékén lépett fel egy magyar együttes, akiket vezetőjükről Lovasi-nak híttak.
Nem is lett volna semmi baj, de a konferanszié németes kiejtéssel olvasta a nevüket...
Ettől kezdve a rühügéstől alig bírtak játszani :-)))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.26. 18:30:29

@Pálcika: A tengeralattjárókon meg morzézni csakis vészhelyzetben indokolt - különben megsüketülnének - no meg hová lenne a diszkréció ???

Pálcika 2009.05.26. 18:34:11

@Mormogi Papa: mindig csak a szex:))))))))

Pálcika 2009.05.26. 18:41:37

TOMA SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY:::::
lehet,hogy más már szólt vagy az is lehet,hogy csak nálam van ilyen probléma de már jó pár napja(vagy hete)nem lehet megnyitni a SZIVÁRVÁNYOST!!!!!!!!
ezt írja ki:this video is no longer available......

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.26. 18:42:53

@Pálcika: Nem hallom jól, Kedveském... miféle keksz???
Az az internált sz@r vér terror meg mennyeninnen!

Ha már szóba hozta a Bodzalevet (nem az utóbbi idők szlengje szerintit!) kikerestem Neked Cyan Cyca receptyét - már csak a nyár miatt is:
kokereszt.blogspot.com/2008/05/bodzaszrp.html
Érdemes a kommentek elejét átnézni, néhány utólagos apró fogás is kiderül belőle, pl. az üvegek kifőzése, forralt víz használata (hidegen) és ilyenek...

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.26. 19:17:30

hehe! felbukkantak az első bogyók a paradicsompalaántáimon:))) már alig várom mikor lesz érett paradicsomom... képek a főzős blogomon!

bakker! mekkora királyságot sütöttem megint padlizsánból!! és ezt a szerénység mondatja velem, különben sokkal jobban el lennék ragadtattva:)))

maybach 2009.05.26. 19:21:34

Nadine!
Te is teniszeztél?
A Williams lányé volt elég cékla. Igaz keservesen nyert.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.26. 19:50:42

@Bombadil Toma: Remélem, ezt is megosztod velünk, Te kis csere-bere Wuki:)

@maybach: Majdnem.

Zuzuka 2009.05.26. 20:26:07

@Bombadil Toma: megnéztem a kispici paradicsomodat:)nagyon vagány!
@Pálcika: az első padlizsánkrémem úgy készült, hogy felrobbant a padlizsán a sütőben, mert automatice ki kellett volna szűrkálni favillával... és nem tudtam.
de jó lett, már ami megmaradt belőle.
a sütőtisztítás egy élmény, attól mindíg harci sérüléseket szerzek:(

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.26. 20:33:48

@Zuzuka: nem kell ahhoz favilla, egy késsel is megböködheted:)
azóta, most öntöztem, még kilenc kis bogyeszt találtam a palántámion:)))

@Nadine: jaja, fotóztam, így lesz majd poszt róla:)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.26. 21:00:03

@Bombadil Toma: Segítség! A Bolgárok már az ágyásban vannak !!!
Az olaszok meg a Camorrában...
(Ha már úgy is szóba került - mert szóba hoztam :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.26. 21:03:36

Kíváncsi vagyok, hogy ez a "Melanzs" is a Dűnéről származik-é???

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.26. 21:10:36

@Mormogi Papa: ha onnan, akkor hamarosan hajlítani fogom a teret, mint a navigátorok:))

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.26. 21:11:47

@Bombadil Toma: Az nem baj, csak a fakalán maradjon egyenes :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.26. 21:23:43

Erről jut eszembe, hogy jó téma lehet a Sci-Fi (régebbi magyar nevén TuFa) irodalomban fellelhető receptek gyűjteménye... Érdekes módon ezek többségét alkoholtartalmú italok adják...
Most csak a Pángalaktikus Gégepukkasztót, s ennek legalapabb alapanyagát, az ó-Janx-szeszt említeném.
Hogy is volt a párbeszéd Arthur Dent és Ford Perfect elővezetésében?
"- Mi olyan kellemetlen a berúgásban?
- Kérdezz meg egy pohár szeszt."

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.26. 21:33:49

Ha nem kapok választ, kénytelen leszek egy újabb - ezúttal hosszabb lélegzetű idézettel megtörni a csendet - újfent Douglas Adams tollával ékeskedve. Mentségem legyen, hogy az étkezéshez kapcsolódik.
"A jelek szerint valamennyi fontosabb Galaktikus Civilizáció Története három különálló és jól megkülönböztethető szakaszon megy keresztül: a Túlélés, a Kíváncsiság és a Kifinomultság szakaszain, melyeket a Hogyan, Miért és a Hol fázisainak is neveznek.
Az első szakszt például a következő kérdés jellemzi:
Hogyan szerzünk ételt?
A másodikat ez:
Miért eszünk?
A harmadikat ez:
Hol vacsorázunk ma?"

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.26. 22:19:16

Basszus, annyira fáradt vagyok, hogy hiába olvasom el többedszerre, még azt sem értem, miről beszéltek.

Viszont alakul a Toma-túra, mert ma megjártam Pátyot, Sóskúton és Biatorbágyon, meg sok autóstársam idegein keresztül.

Zuzuka 2009.05.26. 23:03:24

@Nadine: ettől volt izomlázad?
jó éjt mindenkinek!

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.26. 23:19:26

@Mormogi Papa: a válasz a összes kérdésedre: 42 :))

@Nadine: egyre közelebb kerülsz...:)))

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.27. 02:01:30

Ollé!

Már csak egy nesszeszerre kell hat nevet hímeznem és 6.45-kor már jöhetnek is érte.
Apukámhoz is belopóztam, hogy érzi magát ebben a viharban. Meglepően jól. Igen közlékeny hangulatban van, de sajna le kellett hűtenem, hogy nekem még van egy másfél órás melóm.

Remélem, Ti már húzzátok a lóbőrt, ha már a paci megint emlegetve lett.

Nadine, Te mi okból szeretnél olyan fenemód jó formába kerülni? Lillát akarod előzni??? :DDDDDDDDDD

Na, mék. Csácsumicsá :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.27. 08:09:30

Jó reggelt.

@Zuzuka: A futástól volt izomlázam:) A vezetés inkább idegileg fárasztó.

2009.05.27. 09:25:48

Jó reggelt!
Nadine, csodállak, komolyan. Nekem eszembe se jutna, hogy önként nekiálljak futkosni. Még ha nemes a cél is.

maybach 2009.05.27. 09:35:22

Jó reggelt, jó szurkolást!
Időben szólok.
Ma este BL döntő, MU vs. Barcelona.
Ott is lesz futkosás.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.27. 09:50:27

@Jé: Tekintve, hogy pingpongozni, röplabdázni nem tudok egyedül, tornatermi sportokra meg nincs zseton, kénytelen voltam ezt a műfajt választani. Ráadásul minap arra ébredtem, hogy egy forgószék nőtt az alfelemre. Ha a jobb kezembe meg beleszorul az egér, nézhetek, ha megpróbálok bemászni a kádba. Muszáj tenni valamit, ez meg ingyen van, szép helyen.

Viszont most nagyon vágyom egy járókeretre.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.27. 11:20:30

Szervusztok!

Jelentem kész az ebéd :)
Negyed ötig dolgoztam reggel. Hatkor keltem. Elég brutális volt.
Most alvásra vágyom.

@maybach: Akkor azért focisodott el a Google...

@Nadine: Van egy olyan szerkezet - akár én is feltalálhattam volna - ami úgy néz ki, mint egy pingpongütő, hozzá van kötve a plaszti, úgy kell ütögetni. Ez szerintem az ideges ám lusta emberek "sportja". Szóval nem nekünk való.
Ha áttérnél a gyorsfutásra, tudom ajánlani az egyik helybefalui autószerelő farkaskutyáját...
Nemtom mér panaszkodik kuncsafthiányra. Talán, mert a kutyulimutyuli el- és nem beüldözi az embereket.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.27. 11:27:24

@fiam: Mit főztél ma, Fáraólány?

Akkor sem tudnék gyorsabban futni, ha tudnék, olyan egyenetlen a talaj. Én meg nem törhetem ki a bokámat, ugye.

2009.05.27. 12:04:30

@fiam: tudsz élni... mi tart vissza attól, hogy lefeküdj aludni?

jajajaj, mielőtt elfelejtem! vállalsz utókezelést is? Mert az egyik láncom elszakadt, a szívem meg bele... :(

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.27. 12:14:35

@Jé: Szerintem gyöngyözött a sokmodulos. Vagy gyöngylevest főzött ma ebédre.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.27. 12:33:55

@Nadine: Tegnapi levest :) Meg spenótotot egybetojással.

@Jé: Helyesen: csoda, hogy még tudsz élni :)
Persze, vállalok. De inkább újrafűzöm. Mi történt és melyikkel?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.27. 12:40:14

@fiam: Mi az az egybetojás? Hát persze, hogy egyben van a tojás.

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.27. 12:52:57

@Bombadil Toma: Toma, hát Te mit kukorékolsz itt hajnalok hajnalán?

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.27. 12:53:29

@Nadine: Tükörtojás :)

@Bombadil Toma: Ez nagyon érdekes! Már, ha jól olvastam a sorok között :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.27. 12:59:57

@fiam: Akkor mit zavarsz itt össze teljesen? Egyébként is azt álmodtam, hogy egy diliházból akarok megszökni... Nem elég ez nekem? Még itt a tojást is fejtegessem?:)

A sorok közt egy ásítás volt szerintem.

2009.05.27. 14:15:09

az egybetojás nekem se volt egyértelmű... :)

fiam, a fehér szakadt el, pedig nem rángattam. nem tudom, miért.

@Nadine: és sikerült legalább meglépned?

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.27. 14:21:06

@Jé: Nem tudom, mert arra emlékszem, hogy egy szál ruhában, pénz és igazolványok nélkül kiszöktem valahogy egy nagyobb balhénál, amit direkt ezért csináltak páran, és felszálltam egy villamosra, de éppen jött az ellenőr, és annyira csapzott voltam, hogy tudtam, nemcsak leszállítás lesz ebből, hanem szépen visszavisznek. Tiszta hajléktalan-fíling volt az egész, nagyon rémisztő...

maybach 2009.05.27. 14:32:02

-Tegnap azt álmodtam, hogy elővettem a játék vonataimat.
-Én meg azt, hogy beállított hozzám két nagyon készséges bombázó.
-Basszus, áthívhattál volna!
-Hívtalak, de anyád azt mondta, hogy a vonataiddal játszol.

2009.05.27. 15:22:40

akkor ezt is megbeszéltük :)

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.27. 16:21:08

@Jé: Mindig nevetnem kell, ha leírod, hogy hehe. Ez van. A rendszer meg folyton errorozik, mindjárt beletuszkolok a winchesterbe egy lófejet. Az majd megolajozza.

Zuzuka 2009.05.27. 17:19:46

nehéz ide bejutni, de a kiváltságosoknak és a kitartóknak sikerül:)
vihar és izomlázmentes estét kívánok a szurkoláshoz! hajrá Barcelona!!!!!

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.27. 17:29:07

@Jé: Sajnálom, én sem tudom. Megfűzöm újra, ha jó Neked jún. 8. utánra, mert akkor vizsgázom és még nem tanultam, csak az élettől.

@Nadine: Sajnos kölcsön adtam a Téboly, terápia, stigma című könyvet, amit, ha jól emlékszem talán be is vontak. A szerzőjét mindenesetre beutalták egy pszichiátriára, pedig szegényke csak leírta a zárt osztályok helyzetét Mo.-n, a 80-as években.
Ez volt a bevezető.
A tárgyalás: egyszer azt álmodtam, hogy 1944-ben éppen a nyilasok lökdösnek puskatussal, amint vonulok a többi sárga csillagos sorstársammal arra, amerre hajtanak. Félelmetes volt, de a legrosszabb az volt, hogy egyszerűen nem értettem, hogy miért kell velünk így bánni, hisz nem ártottunk senkinek.
A diliházas álom sem semmi. Marha rossz kiszolgáltatottnak lenni.
Befejezés: szeretnék egyszer virágokat szedegető, szökdécselő királylány lenni álmomban. Még királyfi se kő, csak bonyolítani a helyzetet :)

Csodálom, hogy az egybetojás kifejezést nem ismeritek, pedig Fruzsi már 18 éve megalkotta a nem felvert, sült tojásra :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.27. 17:34:37

@Zuzuka: Szia, Zuzu! Képzeld, Pipizuzu hihetetlen egy fazon. Azt hiszem, nem a megfelelő pipinek adtam a neveket, mert például Pipipálci egy viszonylag nyugodt, ám nagyon érdeklődő és gondos kiscsibe, aki odaenged másokat is az enni- és innivalóhoz. Pipizuzu viszont egy pipiperpetuum mobile. Ő a legkisebb és legvékonyabb a bandában. Sireg-sürög, mindenhol mindig ott van. Ő az első, aki felkel, mindenről tudni akar. Ha szabadon engedjük, ő kóborol a legmesszebb. Nagyon bátor, múltkor a pünkösdirózsa-bokorból navigáltuk ki. Láthatóan mindndig mindent jobban tud, állandóan rendezgeti magát, meg a környezetét. Állítom, ha lenne pipidomestos, már rég felmosta volna a húsládát, amiben jelenleg laknak.
Csudi jópofák :)

Zuzuka 2009.05.27. 17:49:25

@fiam: annak azért örültem, hogy volt egy szál ruha Nadine-on:)
de hogy Te miket álmodsz? nem kell ennyit falni este és időben le kellene feküdni:))
én a legtöbbször vezetni szoktam álmomban és úszni,de úgy ám, hogy alig érintem a vizet, villámgyorsan.
Óóóó pipizuzu felidézte a fiatalságomat, azóta már lenyugodtam:)))

Susztertangó 2009.05.27. 18:32:10

Jó Estét!
1./Sajnos nagyon ritkán, de repülni tudok álmomban. Futok valamiért és érzem alám sűrűsodik a levegő és ez tömény boldogság, mert tudom úszni-repülni tudok a levegőben. Talán valami ősi emlék.
2./Engem visszavittek volna a zsandárok a valódi diliházba, ezt nem tudtam, hogy oda akarnak s mondtam valamit így aztán máshová vittek. Aztán 2 hét foxi.Setét

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.27. 18:51:58

@Zuzuka: Á, teli gyomorral nem is tudok aludni. Háborúsat is szoktam álmodni. Helikopterrel támadják helybefalut. A reflektor direkt bennünket követ, aztán géppuskatűz, pedig mi épp oroszlánok és jegesmedvék ellen menekülünk...
Meg kutyaharapásos álmaim vannak állandóan. Általában minden éjjel a jobbkezem egy kutya szájában végzi.
Aztán vannak meglepő, de kellemes álmaim. Ezeket általában másnap mindig továbbálmodom.
Meg olykor ugyanazt álmodjuk a Fruzsival.
Nem panaszkodom, az éjszakáim is ugyanolyan mozgalmasak, mint a nappalaim :) Álomnaplót is vezettem régebben. Érdekes visszaolvasni, hogy vizelettel eláztatott, kartonlappal és fóliával alulbélelt szakadt matrac volt egyszer az ágyam :D

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.27. 19:04:18

Jut eszembe, egyszer paradicsomot szerettem főzni álmomban és nem tudtam, mert elfelejtettem megkérdezni Anyut, hogyan kell. Arra ébredtem, hogy nagyon sírok, mert az utolsó nyáron, amiről még nem tudtuk, hogy az az utolsó, Édesanyám hívott, hogy segítsek, de nem értem rá...

Szilvalekvárt is szeretnék főzni, de azt sem tudom, hogyan kell. A szomszédban ettünk gyakran barátfülét, azt töltötte a pótanyukám szilvalekvárral és most olyan ehetnékem támadt erre. Állítólag a szilvalekvár-főzés férfidolog. Kifőzdés férfiak, Ti készítettetek már szilvalekvárt, esetleg barátfülét???

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.27. 19:06:11

Az előző kommentem megértéséhez kis fantázia szükséges, ha már nem fogalmaztam érthetően a zaklatottságom miatt. Bocsi.

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.27. 19:24:34

@fiam: Szilvalekvárt otthon az anyai nagymamám főzött irdatlan fazekakban, telente leginkább a cserépkályhát javítgatta vele. Később talán még a naggynéném is készített egy darabig, de Édesanyám soha.
Neki más specialításai voltak - sütemények, likőrök…
Néha magam is ennnék újra belőle…
Barátfüle? Leginkább Vincent van Gogh és Magogh rémlik…
Nadine-nak üzenem: jó sok krumplis képet készített korai korszakában:
fr.wikipedia.org/wiki/Van_Gogh
Itt nem kevesebb, mint nyolc kép (részben csendéletek) címében szerepel a Szent Krumplika :-)
Későbbi korszakaiban vagy a kosztja javult, vagy a gyomra romlott el…

2009.05.27. 19:28:02

fiam, nagyon szépen megköszönöm, hogy ha új nyakláncot készítesz nekem. teljesen jó, akármikor csinálod, de szeretném kifizetni majd az újat.

nálunk a szilvalekvár készítés a nagymama reszortja. elmondása szerint nagyon sokat kell vele szarakodni, mert először megdarálja a szilvát, és utána megfőzi. ez utóbbitól rendszerint úszik a konyha. szóval minden cseppjét megbecsüljük :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.27. 19:34:34

@Mormogi Papa: :)
A sütemények, likőrök specialitás sem rossz!

@Jé: Garanciát vállalok, úgyhogy erről több szó ne essék.
Azt elhiszem, hogy megbecsülitek. Székrekedésre gyógyerejű :)

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.27. 19:35:49

@Jé: Nem a nyaklánc jó székrekedésre, hanem a szilvalekvár... Bár kitudja, próbálni még nem próbáltam. Nyakláncot, nemesebb célra :D

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.27. 19:38:56

@Zuzuka: Tegnap konkrétan nem ettem...

@fiam: Nem is tudtam, hogy a láncaid hatásosak székrekedés ellen. Milyen módon kell alkalmazni őket? Lenyelni?

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.27. 19:45:14

@fiam: Valóban nem rossz. Csak már múlt idő. Nemrégen a kamrában eldugva valami mögött leltem egy üvegcse (mondhatnám: fiola) elképesztően zamatosra érett - és ezzel arányosan tömegében csökkent - fügebort… Az aszú méltó versenytársa… Pedig azt is szeretjük - persze csakis módjával :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.27. 19:51:18

Üdv mindenkiek - hazatérülök-fordulok. Remélem, gyorsan :-)

Bombadil Toma · http://tomakonyha.blogspot.com/ 2009.05.27. 19:52:53

újabb rögeszme fészkelt az agyamba. kemencét akarok építeni a kertbe. ezen jár az agyam pár órája...

2009.05.27. 20:04:34

@fiam: jó, hát akkor nem vitatkozom veled. köszönöm.

nekem a szilvalekvárról sose jut eszembe a székrepedés, mindig inkább egy hatalmas vajas kenyér, amihez lehet enni. meg a palacsinta. meg ilyenek.

Hölgyeim és Uraim! Holnap füvezünk. És szomorúan jelentem, hogy végére értünk a történetnek.

maybach 2009.05.27. 20:44:25

Jó estét, jó szurkolást!
Jó látni, hogy a füvezés már legális.
Tart a nyitó műsor.
Apukám isteni barátfülét tudott. Én kevésbé jót, de a lekvárfőzés női munka.
Hajrá Barca!!!

Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2009.05.27. 20:52:21

@Jé: Na, akkor ez egyszerre jó hír és rossz hír. Hm.

maybach 2009.05.27. 21:33:16

Eddig jó. Barca vezet 1:0-ra és szépen is játszik.

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.27. 22:25:47

@maybach: Nézem ám a meccset! Tök jó volt, amikor földicsérték a Manchestert, aztán fél perc sem telt el és a Barcelona csak úgy simán rúgott egy gólt. Egész meglepett. Gondolom az angolokat nemkülönben.
Most az a feneség van, hogy én azonnal átállok a vesztes oldalára és most a MU-nak szurkolok, szegényeknek. Látom, szinte reménytelen, két gólnál, de hátha. És akkor, ha majd vezetnek, akkor átállok a spanyolokhoz.
A mérkőzés élvezeti értékéből egy cseppet levon, hogy én végig Kujont értettem, mire Neoex közölte, hogy az Fujol...

Pálci, nem szóltál, kinek a fenekét kell nézni!

@Jé: Ó, az utolsó fű... Szerintem utána tégy be továbbra is Janikovszkyt. Bármi jó. Imádom a Kire ütött ez a gyerek-et is.

@Nadine: Lenyelni semmi esetre sem! Ha nem szűnt volna meg a Budapest tv, lehet, már természetgyógyász műsorom lenne és erdélyi csiperke-mintás nyaklánccal távgyógyítanék. A telefonálók meg megosztanák mindenki örömére a tapasztalataikat emésztés ügyben :D
Ha volt tudósítás az űrkapszulából, akkor lehet élménybeszámoló a zűrklotyóból.

@Bombadil Toma: Támogatom az ötletet. Jövendő posztod alapján mi is építenénk egyet :)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.27. 22:37:05

@Jé: Szurkolok a hörcsögsztorinak is utána ! Bár igaz, ami igaz: a szerző a nacionáléját le sem tagadhatná :-)
@Bombadil Toma: Kis Bencéd van már? Nálunk akad a családban :-) 42 Forever! És a 49ers megvolt? Mármint, hogy miért a szám?
@fiam: Nálunk még fut a BpTV - akkor az ismétlés ???

maybach 2009.05.27. 22:38:39

Szép az élet.
BL-t is megnyerte a Barca. Idén tripláztak. Guardiola szinte tini sir Fergihez képest.
Hehe.

2009.05.27. 22:40:21

szeretném halkan megjegyezni, hogy kedves jó édesapám a nagymami recipéje alapján olyan szilvalekvárt rittyentett néhány éve, hogy a csodájára jártunk. de szokott barackot is főzni. szóval nem feltétlenül női meló...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.27. 22:41:24

@Mormogi Papa: Lehet, hogy engem tájékoztatott félre Neoex. Még ma este vér fog folyni!

@maybach: Gratulálok! Méltó ellenfelek voltatok :D

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.27. 22:42:41

@Jé: Ugye-ugye!
Kezdem azt hinni, hogy a férfiak is jók valamire :) Kivéve Jóskát...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.27. 22:44:57

@fiam: No, arról az embörröl is rég nem hallottunk egy Rousseau-t sem...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.27. 22:51:19

Jesszus, Platini kiköpött egy bankár ismerősünk. Egy pillanatra azt hittem, ő gratulálgat a fiúknak.
Ez a mai a mehökkenések estéje. És még nincs vége...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.27. 22:52:45

Szóval a Platininek nem tetszett valami? Merhogy kiköpött...

fiam · http://csajszinene.blogspot.com/ 2009.05.27. 22:56:41

@Mormogi Papa: Ajjaj, csikorognak a fogaskerekeim.
Nálad a pont...

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.27. 23:04:15

Ha valaki esetleg nem tudna aludni a kíváncsiságtól:
A 49ers (egyébként amerikai focicsapat is - de may bach kijavít, ha mégsem) azért "negyvenkilencesek", mert akkor törött ki a nagy aranyláz (még Chaplin előtt). És az "öregek" olyan önérzetesen hangoztatták, hogy ők "negyvenkilences aranyásók", mint mifelénk a "Negyvennyolcas honvéd" a maga ősiségét :-)
Fortinájnersz rouléz :-)

Mormogi Papa · http://iusmurmurandi.blog.hu 2009.05.27. 23:10:19

Bocsánatot kérek - de (hogy el ne aludjak együltő helyembe) mára bezárok.
Legyetek akármilyenek :-)
És szép álmokat - ne az álomfejtő füzetbe feljegyezni való fajtából...
süti beállítások módosítása